Gå til innhold

5 1/2 mnd. kan jeg begynne med middag nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi viser tegn på at hun trenger mer mat, for grøt 2 ganger daglig og drikker gjerne 240 ml mme til grøten!

Kan jeg begynne med middag glass til 6 mnd nå??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Start med moset potet eller gulrot evt brokkoli - lurt å introdusere en og ingrediens - og avansere etterhvert med kjøtt og fisk ;-)

Be om å få boken mat for spedbarn på helsestasjonen!

Kjøper du glass -kjøp de med få ingredienser i såfall først

Skrevet

Hadde ikke villet begynt med middagsglass nei........ville gjort som hun andre her inne skrev.Begynn med f.eks. mosete poteter med litt smør i(ikke margarin men smør)evt gulrot,brokkoli.Men det beste er jo å introdusere en og en smak igangen,for da kan man finne ut om ungen reagere på det.Kjøper du et middags glass,så er det så mange forskjellige ting oppi,og sku da ungen reagere på det,så vet du ikke hva den reagerer på.

Men jeg mener at du kan gi ungen på 5 1/2mnd middag ja.

Men ville som sagt ikkje kjøpt middags glass,ville most i sammen noe selv.

Skrevet

anonym

hva er galt med most gulrot på glass?

Skrevet

Fertila: anonym mener sikkert at det er de middagsglassene med mange ingredienser i man bør unngå i starten.

Most Gulrot på glass er i allefall ok. Men skal man ha grønnsaker til middag selv er det jo lettvint å bare mose bittelitt av det til babyen da - mye billigere;-)

Skrevet

Ja, men vi har litt underlig kosthold så her blir det nok middagsglass når den tid kommer. Og så orker jeg ikke lage mat til babyen, har fått en alvorlig betennelse i husmor/kokke viljen min, håper det ikke blir kronisk...hehe

Skrevet

men du barn elsker sånn asiatisk mat da! var det ikke sånn pakistansk mat som ga deg fulle mugger? Jenta til pregnanta på modenforeldre debatten elsker den slags mat ;_)

Skrevet

Jeg har gitt middag fra han var ca 4 1/2 mnd. Begynnte med de små glassene med moste grønnsaker fra Nestlè. Når han var 5 1/2mnd begynnte jeg med 6mnd glass. Han elsker det!:)

Så du kan trygt begynne ja. Men som sagt over, begynn først med de med lite smak/få ingredienser..:)

Skrevet

- og Fertila - skal ikke sitte på min høye hest å si at jeg ikke kjøper glass da... hehe - blir litt begge deler

Skrevet

Her begynte vi med middagsglass da han var 5 mnd. Begynte med 4 mnd glassa (gulrotpurè og grønsakspurè) og han elsket det :) Har gradevis godt over på 6 mnd glass og nå 8 mnd glass.

Skrevet

Hun likte ikke den grønsakspure`n..men uansett i dag kjøpte jeg et glass med lam&poteter 6mnd glass...hun likte det godt:-) flinke jentå mi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...