tiril Skrevet 19. mars 2007 #1 Skrevet 19. mars 2007 Jeg er en religion/ sosialantropologistudent fra UiB. Jeg skal skrive en stor oppgave og har lyst til å skrive om temaet konvertering til islam, men jeg må snevre det inn og ønsker da å skrive om norske kvinner som konverterer til islam. Jeg tenker å ha en skikkelig spørreundersøkelse og intervjurunde senere, men lurte på om jeg kunne bruke dette forumet til å få litt mer info om det jeg faktisk skal skrive om! Kan dere som har lyst, svare på tre spørsmål? Selvsagt anonymt om dere foretrekker det? Jeg hadde blitt kjempeglad om dere gadd... Er det innvandrede muslimske kvinner der ute som og har synspunkter, så bare kom med det! Feks hvordan dere opplever å være muslimer i Norge osv, alt taes imot, dere kan gi meg en ide om hva jeg skal spørre etter i de senere intervjuene mine! Ok, her kommer spørsmålene mine: 1. Hvor gammel er du? 2. Hvor lenge har du vært konvertert? 3. Hvorfor konverterte du. Dette er veldig basic altså, vet ikke helt hva jeg skal spørre om enda, dvs jeg har 1000vis av spørsmål, men kan ikke ta alt her. Tusen takk til dere som svarer! Ha en god dag. Hilsen Anita.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2007 #2 Skrevet 19. mars 2007 tror nok at du vil få en del " fordi det er den eneste rette vei ", "for det er min ovebevisning" osv svar. Men det er mange her inne osm har konventert kun pga av at de er sammen med en muslim. Mange visste ikke 1/100 del av det Islam stod for en gang. Sorry jenter....
Bellinda Skrevet 19. mars 2007 #3 Skrevet 19. mars 2007 Det har jo blitt en trend, spesielt etter 911, at veldig mange single, både kvinner og menn, som ikke har noen muslimsk mann i baktankene eller noe slikt, kommer til islam. Klart, mange tilfeller er jo som du sier, sånne som blir muslimer fordi de er gift med en muslim. Men er det rart? Det er kanskje eneste muligheten de har, for å bli kjent med islam. Mange har enten ikke tenkt på det, eller kanskje ikke fått tak i så mye info om islam, før de traff ektemannen sin. Hvordan folk kommer til islam, er jo likegyldig, bare man blir... Da jeg skilte meg fra min exmann, fikk jeg ofte høre at "jammen, nå er du vel ikke muslim vel, fordi nå er du jo skilt"... Eller lignende. Jeg var muslim før jeg traff han, og selvsagt er jeg muslim etterpå også. Og mange med meg. Klart, noen få tragiske tilfeller finnes det jo. Jeg hadde en venninne, som var kjempereligiøs, hadde ufattelig mye kunnskap om islam, og hadde lest masse. Nå er hun samboer med en nordmann... Islam gikk fløyten da araberen gikk... Trist, men det skjer.
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 20. mars 2007 #4 Skrevet 20. mars 2007 Jeg har alltid intressert meg for Islam. Men det var da jeg traff mannen min og ble med til hjemlandet hans at jeg fikk mulighet å lære og begynne å praktisere. Ble muslim for 3 1/2år siden. Søsteren min sa:-Det er vel ikke sånn at du skal gå med den hijaben i 5år eller no? Så sa jeg:-jo, hele livet -Men hvis du skiller deg da?? -Nei hijaben blir på! -Ååå hadde håpet den skulle av da jeg...
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2007 #6 Skrevet 30. mars 2007 Muslimer som er "rike" og utdannede er som de fleste kristne som ikke er hyperreligioese. De drikker, gambler og har sex utenfor ekteskapet. Det er min erfaring - og jeg har vaert i maaaaange muslimske land og kjenner maaaaange muslimer.
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 30. mars 2007 #7 Skrevet 30. mars 2007 Skjønner ikke at det var svar på denne tråden...? Men det finnes selvfølgelig de som gjør det og desverre. Svigerfaren min var alkohliker f.eks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå