Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuser litt over vogner for tiden og har funnet ut at det ikke bare er lett å velge. Men jeg har i hvert fall funnet ut at jeg vil ha en vogn som er tilpasset bag, bilsete og være sportsvogn i ett. Må i tillegg være praktisk og trendy! :o)

Så langt har jeg falt for Quinny "Buzz" (www.quinny.com) men lurer på dere har andre alternativer og/eller kjennskap til denne vognen.

Hva er deres kriterier for vogn og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Quinny "Speedi" mener jeg. :o)

Skrevet

heisann ..

Jeg har kjøpt quinny vognen med bag og sportsvogn med bilsete ..

Jeg er VELDIG fornøyd .. hakke prøvd den med unge da hehe men den er veldig lett og var det jeg var ute etter .. og i tillegg bruke bilsete i vognen .. synns det er helt genialt hehe

Skrevet

det var jeg hadde kjøpt foressten

Skrevet

Hvilken vogn du skal velge kommer jo an på dine behov.

Svigerinna mi og mannen kjøpte feks en barnevogn.. Altså, bare en bag på hjul - fordi de har plass og råd til to vogner..

Vi derimot har litt andre kriterier. I motsetning til dem bor vi i leilighet i byen - og ikke i hus "på landet", så vi har ikke mye plass å sløse med. I tillegg har vi trapper og alt det der.

Så, det viktigste for oss var:

. den skal være liten å oppbevare og frakte rundt (for vi farter en del mellom Norge og Danmark, feks), og lett å navigere i bymiljø.

. den skulle kunne være både bagvogn og sittevogn

. den skulle ha fire hjul - fordi vi er skeptisk til trehjulingene

. den skulle kunne reguleres i høyden, siden far er høy og mor er lav

. den skulle ha en bag man kunne ta med seg

. gjerne være mulig å klikke autostolen på plass på den - til de små shoppingturene, eller lignende..

. stor bag - slik at augustbaby kan ligge i den til vinteren med stor vinterpose og alt..

Så, det viktigste var LITEN og LETT. Og deretter: kombi-funksjonen.

Den vi har funnet da, som oppfyller alle kravene, er ikke overraskende Bugaboo-en.

Snakka så vidt med svigerfar om det i går, og han syntes ikke den var alt for dyr. Han som kjøpte svigerinnas barnevogn også, og alt tatt i betraktning - så er det kun 1600kr mer - men mer funksjonsvennlig!

Eneste vi er spente på er hvordan det funker i norsk snøvær, egentlig. Men, regner med det går bra. Jeg stammer fra Vestlandet uansett ;) Vi er ikke kjente for massevis med snø.

Skrevet

Hei Loxiana

Så supert å høre at du er fornøyd med den. Hva betalte du for alt og hvilken farge tok du?

Jeg synes svart var finest og kan brukes til begge kjønn om man får to av hver etterhvert. :o)

Skrevet

Har ikke kjøpt enda...men det set ut til at det blir Emmaljunga Cherox - med soft bagg.

Skrevet

Vi har kjoept OTH Urban Jungle (eller Mountain Buggy Urban som den heter her i USA.)

Vi saa paa en del vogner, men de fleste manglet ett eller annent paa kriteriene vaare. Finalistene var: Bugaboo Gecko, ValcoBaby, BabyJogger og OTH

Kriteriene var:

1. En vogn som er relativt liten, og som man kan ha med seg bla. paa flyplasser. (Her stilte Bugaboo sterkt, men OTH var ogsaa grei. De andre to var litt store.)

2. Lettvektig av samme grunn--vi reiser mye (Bugaboo var igjen paa topp, men OTH er kun litt tyngre--10 kilo--saa den kom paa en sterk andreplass. Babyjogger var ogsaa grei.)

3. Regulerbart styre, da mannen min er ganske hoey (Dette hadde alle vognene)

4. Bag (hadde alle)

5. Vogn som kan vendes mot den som triller (Bugaboo var den eneste av finalistene som tilfredstilte dette oenskepunktet...saa det maatte vi til slutt gi opp)

6. En vogn vi ogsaa kunne jogge med--da vi er glad i aa jogge sammen. (Paa dette punktet falt Bugaboo ut. De eneste som tilfredstilte dette kravet var OTH og Babyjogger.)

7. Prisen--ikke for hoey (Her vant ValcoBaby. Babyjogger kom paa 2. plass, OTH paa tredje....og vi fant ut at Bugaboo ble i dyreste laget for oss.)

Sammenlignet en stund Bugaboo Gecko og OTH, men fant til slutt ut at det var viktigere for oss aa kunne fortsette med joggingen enn at babyen kunne sitte vendt mot oss i sportsvogna. Pluss at Bugaboo rett og slett ble i dyreste laget... Og saa fant vi atpaatil OTH paa salg! Naa har vi kjoept OTH, og gleder oss enormt til aa bruke den...den er aldeles nydelig.

Skrevet

Jeg har en tfk joggster twist. Det er en super vogn. Ikke helt fornøyd men det har jeg funnet ut at jeg ALDRI kommer til å bli. Jeg syns ikke den optimale vognen som tilfredstiller alle mine krav finnes. Så jeg har nesten vært inne på tanken å designe en egen vogn. Men som sagt så er tfk`n en veldig bra vogn og jeg er veldig fornøyd. Skulle ønske den hadde litt renere design ( litt mye dill og dall).

Skrevet

Kummin og lillesel:

Jeg skal også ha Bugabooen, og er strålende fornøyd med det. Så lett og funkskjonell! Til og med svigerfar ar imponert!

Men du vet den er myyye billigere å kjøpe i utlandet? Koster vell rundt 8500 her hjemme, men dersom du bestiller den på nett fra Nederland kommer det på 6600 inkludert frakt og norsk toll. Denne siden her er det mange på BIM og SnartMamma som har anbefalt http://www.babytrader.co.uk/

Ellers går det ann å dra til Tyskland (f.eks en tur med Kielferga). Der koster buggisene rundt 5300 kroner, og fordi du har vært utenfor landet i minst 24 timer slipper du toll og frakt. Det går ann å mailen butikken på forhånd og bestille, bare gjør det 4 uker i forveien så de rekker å få inn buggisen i akkurat den fargen du vil ha.

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...