Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er hjemme med minsten har to eldre på skolen, i tillegg passer jeg tantebarne mitt på 1 år.

Jeg prøver å gjøre min plikt som mor og er klasskontakt og sitter 1 året i fau.

Egentlig ikke store jobben men møtene blir mangfoldig høst og vår, men det er jo ikke noe nytt heller med to skolebarn.

Nå har jeg holdt på med loppemarkedet og syntes det er kjempegøy å gjøre dette selvom det er mye jobb både med skriving av brev og ordne rett og slett alt.

I tilegg er jeg med fødsel i fokus og jobber der gratis to ganger i året med salget noe som er kjempegøy.

I tillegg er det bare så deilig å komme seg ut av huset, engasjere hode på noe annet enn unger og stell.

Men lir jo litt småstresset oppi det hele og mamma kommenterer det hver gang år etter år: Hvorfor tar du på deg så mye,,,,,,bla bla bla.....er så lei av å høre det og hun vil ikke skjønne at dette er noe jeg føler jeg kan gjøre som igjen går tilbake på barna, sammtidig er det godt for meg å tenke på noe annet enn bare ting her hjemme.

Off måtte bare få ut litt hehe......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kjempeflott at du engasjerer deg! Ikke alle som tar seg tid til det i dag. Mødre er nå en gang mødre. De blir vel heller ikke alltid bedre med årene..

Skrevet

Det er som å høre beskrivelsen om mitt liv når de to store barna var små! Men jeg har bestemt meg for å ta det litt mer med ro denne gangen:-) Jeg er ikke så "flink" pike lenger, men jeg prioriterer hele veien:-) Så hører det med til historien at jeg klarte å brenne lyset i begge ender også ved å skulle være "alt" på en gang:-)

No more.......;-))

Skrevet

Synes det er flott at du er en engasjert mor,trenger sånne:) Kanskje moren din er redd for at du skal slite deg ut,mødre har lett for det:) Så lenge det ikke stresser deg og du trives med det som du sier så må du bare heve deg over det:)

Skrevet

Glemte å si at jeg synes det er flott at du orker og vil! Bare man klarer å stoppe i tiden.....noe jeg ikke klarte....;-)

Skrevet

Jeg vet. Sleit meg selv ut når jeg stupte hode i 40 sider lesing om adhd og bestemte meg for å bli min sønn spesialist på dette =/ men endte opp med brystsmerter,pustebesvær og ryggsmerter noe som forsvant etter en tid da jeg la vekk bunken med papirer når jeg måtte roe meg selv ned.

Ikke lett alltid, vi vil jo alle være mor som står fram som et godt eksempel hehe men tror i lengden å holde seg frisk å vise kjærlighet og omsorg overfor barna holder egentlig hehe=))

Skrevet

Hver enkelt har foskjellig mengde engasjement og energi, som er innenfor den bekvemme sonen, og det kan noen ganger være vanskelig for mennesker med annen terskel å se forbi egne evner, når de kommenterer andres bruk av tid, ressurser og engasjement.

Jeg tror nok at din mor bare vil det hun tror er best for deg, men hun har som sagt kanskje seg selv som referanse...

En annen ting jeg har sett, men ikke erfart selv når det gjelder mødre, er at døtre har en tendens til å vende seg nettopp til dem når livet blir tøft og slitsomt, enten det er med kjærester, barn, jobb, livet generelt, og at det er mindre info som deles når ting går bra... Dermed er det den "slitne, gjerne litt triste" varianten som fester seg hos moren, og som hun senere bruker som grunnleg for velmenende råd og innspill...Vet jo ikke om det stemmer for relasjonen mellom deg og din mor, men om du har vært sliten før er hun kanskje bare føre var....?

Ellers så synes jeg det er toppen at foreldre engasjerer seg i barna sine, være seg på den ene eller andre måten. Så om du føler at du har overskudd, tid og energi til det, så stå på! Men vær var for dine egne signaler, så du ikke tar på deg for mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...