phantomet Skrevet 19. mars 2007 #1 Skrevet 19. mars 2007 Da har stakkars lille Måka blitt syk. Han har byttet ut liflig Måkeskavlder med slem hoste,snørr og han har feber, men er forbausende blid plagene tiltross... Hosten begynte igår, men det var i natt jeg oppdaget at ungen holdt på å koke opp... Mammahjertet fikk ganske så vondt, mens jeg slet av ham den fuktige varme ullpysjen, fikk kjølet ham ned litt, før jeg tok på ham en bomullspysj istedenfor... Så ble sengen bygget opp, pga snørr...noe jeg bare har hatt gode erfaringer med. Jaget hele huset rundt klokken 2 i natt etter Mentolathum, men den hadde visst eldste jenta tatt med seg til mammaen, så idag skal phantom-mannen handle på vei hjem fra jobb... Det høres alt annet enn godt ut med surklingen i brystet og den rallende hosten... Vurdere hvor lenge jeg skal la ham holde på før jeg tar ham til lege...
dritgrei hei hei! Skrevet 19. mars 2007 #2 Skrevet 19. mars 2007 stakars lille måkevennen min.... lille gutten..... god bedring! :-)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 19. mars 2007 #3 Skrevet 19. mars 2007 God bedring, det er nok ikke lenge før de kjente måkeskrik er på plass. Stakkar lille tapre måka.
Karomamma Skrevet 19. mars 2007 #4 Skrevet 19. mars 2007 Å stakkars lille måka, god bedring!! Kanskje han bare må legge seg nedpå litt og lade opp til våren? Det er snart tida for skikkelige måkeskrik vettu
Attpåklatten :-)™ Skrevet 19. mars 2007 #5 Skrevet 19. mars 2007 Kråka har også fått seg hoste og snørr (det er meg det:-) Kanskje det rett og slett ble for mye vind og frisk luft i helgen:-)) Jeg sliter med stemmen idag, den er ikke så kraftfull for å si det sånn, så jeg unnskylder meg når det ringer her på jobben.....høres jo ut som en kråke i klem!
Gjest Skrevet 19. mars 2007 #6 Skrevet 19. mars 2007 uff da.stakkar liten da.håper han blir frisk fort.man blir så innmari redd for disse små søte ungene våre ;o) her har gogutten vært hos lege atter en gang.for det samma som måka.adrealin og saltvannsinnhalasjoner hjalp ikke,så nå prøver vi efedrin...men like blid,nesten da....
Superlis Skrevet 19. mars 2007 #7 Skrevet 19. mars 2007 Stakkars syke måka!!! Bli snart frisk lille venn....er jo vår nå!!!!!
Superlis Skrevet 19. mars 2007 #8 Skrevet 19. mars 2007 og stakkars lille gogutten...bli friske ...det er vår...det er vår!!!!!
phantomet Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #9 Skrevet 20. mars 2007 Måka er fremdeles syk. Feberen er ikke fullt så påtagelig, men han hoster og raller i brystet. Det er ikke lett når babyen hverken vil ligge, sitte, sove, være våken, bæres eller være i fred. Han spiste rikelig med pupp og grøt til frokost, ville ha fruktpure til formiddagsmat, men ikke grøt, og suging på pupp var helt uaktuelt. Selv om feberen har sunket noe, gav jeg ham en stikkpille paracetamol for en stund siden, for han viser tydelig kroppssmerter. Og nå sovnet han endelig. Det rare er at han ikke er veldig snørrete, bare litt, hosten kommer og går, mens pusten piper mer eller mindre konstant. Vi var hos legen får på fredag pga vaksine, så tanken har slått meg at feberen kan være vaksine relatert, og ikke sammenhengende med hosten... Om det ikke skjer en bedring iløpet av dagen, blir lege kontaktet imorgen tidlig. Vil jo ikke at noe varig skal sette seg i brystet på den "lille" fugleungen...
Maud Skrevet 20. mars 2007 #10 Skrevet 20. mars 2007 Stakkars lille Måka. Det slår meg at det kanskje er bedre med ullpysj når han har feber selv om han blir varm? Den transporterer jo fuktighet langt bedre enn en bomullspysj. Hos oss har minstemann hatt ekkel surklende hoste siden tidlig i høst. Husker det fra storebror også at hosten varer så lenge. De klarer ikke å hoste kraftig nok til å få løs noe slim og da hoster de på det samme slimet hele tiden. Ta dere en tur til den flotte fastlegen hvis det ikke bedrer seg, om ikke annet for å få et beroligende svar. God bedring til Måka!
phantomet Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #11 Skrevet 20. mars 2007 Nå erkjenner jeg å være ull-etusiast på min hals...og bruker bestandig ull på barna. Men jeg opplever nå som Måka er syk at han rett og slett koker. Derfor vrengte jeg av ham, og fikk på ham bomull...noe som faktisk krevde litt innsats, siden jeg har ryddet bort at i bomull som vi har fått... Fastlegen vår skal få se på ham imorgen. Og ja det er helt sant. Han er fantastisk. Var hos ham på fredag og vaksinerte. Og da konkluderte han med at vi møtes jo ofte og regelmessig, pga vaksinasjons opplegget, så vi har jo en fin mulighet til å bli kjent, uten at det er noe dramatisk bakenforliggende. "Du skal se at det er bra en gang dere virkelig trenger min hjelp" Sa han med et smil. "Det er dagens høydepunkt når det kommer friske fine unger hit...." Jeg innrømmer at jeg forlot kontoret hans med et stort smil da ja....
Gummelillan Skrevet 20. mars 2007 #12 Skrevet 20. mars 2007 Stakkars liten!!!! Stooooooooor godbedringsklem kommer herved fra Leo og meg ;-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 20. mars 2007 #13 Skrevet 20. mars 2007 Lille rosa her har også fått feber etter vaksine.........hun er veldig lite syk, men når vaksinedamen stikker, da sniker feberen seg frem. Og når tennene står og trykker i gommene, da kommer det gjerne både det ene og det andre..... God bedring:-)
Ronja65 Skrevet 21. mars 2007 #14 Skrevet 21. mars 2007 God bedring til godgutten. Kanskje han fått influensa? Smerterne i kroppen er sikkert kjempevonde. De hører visst med influensan i år. (Det kan jeg skrive under på selv)... Godt du skal til legen. Du får amme han kjempeofte nå, så du putter i han en masse gode antistoffer. Krysser fingrer for at han snart er i god gammel måkeform igjen. Kjempestor klemz fra Thyra og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå