Gjest Skrevet 19. mars 2007 #1 Skrevet 19. mars 2007 Hvilken legemiddelprodusent er det som har klart å overbevise hele den norske legebestanden at det kun kan gis cerazette til ammende kvinner? Synes det virker som om veldig mange får småguffne bivirkniger av den. Jeg har ikke turdt å begynne på de enda jeg, har foresten ikke fått mensen tilbake heller:....men det ender nok med baby.
jamlena Skrevet 19. mars 2007 #2 Skrevet 19. mars 2007 Samme her.. Fikk resept på cerazette for 4 mnd siden, men har ikke turt å starte på dem..Dårlig erfaring med p-piller fra før, ble alt for hormonell! Bruker ingenting jeg heller, men bør begynne siden jeg har nok med 2 barn enn så lenge.. Er det noen som vil dele gode erfaringer med hvilken som helst prevensjon?
ღprinsesse&prins&prinsesseღ Skrevet 19. mars 2007 #3 Skrevet 19. mars 2007 de anbefaler sikkert carazette fordi den er akkurat som minipillen men en trenger ikke å ta carazette akkurat til samme tid hver dag som minipille.vanlige p-piller kan en jo ikke ta når en ammer. dette er sikkert en av grunnene ihvertfall. mange gufne historier ang bivirkninger når en bruker carazette.... eg tenkte å ta trionette etter at jeg er ferdig med å gi mm til gullet. var så fornøyd med den, med den selges vist ikke lenger... håper at noen kommer med gode anbefalinger....
mamma&piratene Skrevet 19. mars 2007 #4 Skrevet 19. mars 2007 Jeg bruker cerazette.. Jeg har hørt at man kan blø mye og ofte med de, men jeg har ikke blødd noe enda. Men jeg fullammer så det kan være grunnen? Jeg lurer også på om det fins noen annen god prevensjon man kan ta når man ammer...vil ikke ha spiral.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2007 #5 Skrevet 19. mars 2007 jeg bruker og denne cerazette og er en av de uheldige. jeg har så og si blødd hver dag siden jeg startet medde for 5 mnd siden. fikk høre at det er vanlig med blødninger de første tre mnd, men jeg har det fremdeles. andre merker vel ikke noe til de, så stor forskjell.
Gjest Skrevet 19. mars 2007 #6 Skrevet 19. mars 2007 Jeg har drøyd lengst mulig å begynne med noe....er alenemor,så det blir jo ikke mest sex for tiden akkurat. Har ganske regelmessig mens nå allikevel, så jeg ser ikke poenget akkurat nå,men om det kommer en mann inn i bildet så blir det i såfal Cerazette.Gikk på Trionetta før, men de har visst gått ut, så man må nok begynne med noe annet etter man er ferdig med å amme.
Gjest Skrevet 19. mars 2007 #7 Skrevet 19. mars 2007 Fordi den kan brukes av ammende kvinner ,men er like sikker som en vanlig p-pille..De vanlige minipillene blir en så lett gravid på.Derfor er det at de skriver ut denne..Har de selv liggende i skapet og støver ned:0)
Gjest Skrevet 19. mars 2007 #8 Skrevet 19. mars 2007 En annen ting er at det er mange guffne historier om p pillerogså.jeg derimot kan fortelle dere een egen opplevd historie om hormon spiral ,men vil ikke skremme noen. En kan ikke gå rundt å være redd for at en skal rammes fordi om en hører at andre reagerer.Noen reagerer noen gjør det ikke slik er det med alle prevensjons middel.
Gjest Skrevet 19. mars 2007 #9 Skrevet 19. mars 2007 har bestemt meg for kobberspiral når jeg får mensen tilbake.....dvs hvis det er noe behov for prevensjon da...hehe
mai mammaen til to Skrevet 19. mars 2007 #10 Skrevet 19. mars 2007 hehe.. jeg har condulog eller noe sånt..hehe..ikke lett å huske navnene nei
Bellen^2 Skrevet 19. mars 2007 #11 Skrevet 19. mars 2007 Jeg fikk resept på Cerazette på 6 ukers kontrollen, og har tatt de litt over en måned. Jeg har hatt blødninger hver eneste dag, og tror jeg også mensen midt i pillebrettet, så i morgen skal jeg til JM og snakke om alternativ prevensjon. Vi ønsker et til om ikke altfor lenge, men det hadde vært greit å få prevensjon som funket og som ikke hadde så mye bivirkninger i mellomtiden:)
Gjest Skrevet 19. mars 2007 #12 Skrevet 19. mars 2007 Jeg brukte cerazette. Eneste bivirkningen jeg fikk var baby ) Kommer nok ikke til å bruke det igjen nei.
nutri Skrevet 19. mars 2007 #13 Skrevet 19. mars 2007 Fordelen med Cerazette er at i motsetning til de andre (eldre og billigere) minipillene har denne et slingringsmonn på 12 timer. Andre minipiller må tas til samme tid hver dag, +/- 1-2 timer. Det passer ikke med mitt søvnmønster etter jeg ble mamma. Startet med dem for 1 uke siden, hadde ikke fått mensen, og har ikke hatt blødninger, ennå... Legen min nevnte også implantat (Implanon). En liten "stav", 4cm lang, med hormon (gestagen, samme som i Cerazette) som settes under huden. Kan sitte inne opptil 3 år. Vil vurdere denne dersom Cerazette gir problemer.
haater husarbeid Skrevet 19. mars 2007 #15 Skrevet 19. mars 2007 Tror det er en nasjonal plan fordi det fødes for få babyer her i landet Jeg beit ikke på den og endte med p sprøyte heller. Da blir jeg vaffal ikke gravid!!
zitapus Skrevet 19. mars 2007 #16 Skrevet 19. mars 2007 Jeg hadde cerazette i nesten to mnd. Tegnblødninger minnst annen hver dag. Snakket med gynekolog og fikk begynne med hormonringen igjen (som jeg hadde før). Den er ikke på listen over prevansjon man kan bruke når man ammer (fordi den har blanding av to hormoner), men fordi den bare gir hormoner lokalt så sa han at den var grei, siden jeg bare ammer 1x om natta. Han sa det var mindre mengde hormoner i den enn i cerazette. Jeg er veldig sensitiv overfor hormoner, dette var det eneste jeg kunne bruke før jeg ble gravid. Kjempefornøyd med den.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 19. mars 2007 #17 Skrevet 19. mars 2007 Jeg fikk condulag av legen jeg også..
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2007 #18 Skrevet 19. mars 2007 p sprøyte er ulovlig i mange eu land fordi en har 70% større sjangs enn normalt å få benskjørhet etter 1 års forbruk. Så jeg torde ikke ta den ,pluss legen min nekter å sette de.Sier den snart blir ulovlig i norge også pga senvirkningene
lifa og Eline Skrevet 19. mars 2007 #19 Skrevet 19. mars 2007 Jeg fikk ikke det, jeg fikk Condulag. Så alle får ikke cerazette.
ei prinsesse og en prins Skrevet 19. mars 2007 #20 Skrevet 19. mars 2007 har også fådd cerazette,men etter å ha lest listen over VANLIGE bivirkninger.... er den begynt å støve ned:) Må vell prøvee meg på den snart..men grur meg!!!!
novemberbaby nr 2 på vei :) Skrevet 19. mars 2007 #21 Skrevet 19. mars 2007 Jeg fikk resept på Conludag jeg. Ikke begynt å bruke de enda men...nå ammer jeg ikke lenger heller da, så kan igrunn bruke vanlige p-piller...men jeg blir så humørsyk at jeg ikke har lyst til å stappe i meg hormoner i det hele tatt... =( Kunne tenkt meg å prøvd sånn babycomp jeg, men det er så dyrt, får spare *s*
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 19. mars 2007 #22 Skrevet 19. mars 2007 Er en av de heldige som ikke har fått noen bivirkninger, ingen blødninger og kjempefornøyd, virker nesten som det bare er meg jo. Også er den super for meg som aldri tar pilla på samme tid hver dag for kan gå hele 36 t før den ikke funker lenger. Planen er egentlig å sette inn p-stav etterhvert nå da, siden jeg ikke skal ha fler på en veeeldig god stund i hvertfall og det er det samme "stoffene" i den som i cerazette pillene. Var forøvrig derfor jeg begynte på cerazette, fordi legen min sa at mange reagerte på de stoffene så det var dumt å sette inn noe langvarig om det hendte med meg. Synes det er masse bivirkninger på det meste jeg da, om man begynner å lese listene...
Bæibidoll Skrevet 20. mars 2007 #24 Skrevet 20. mars 2007 Hei. jeg har aldri sjekket ut cerazette og har gått på den i 1,5 år... har hatt store problemer, har vel mer eller mindre hattblødninger det siste året. har vært hos legen mange ganger, å hun har sendt meg til sjekk osv.... når jeg leser dette som står om denne grufulle pilla skal jeg slutte. har heller ikke hatt noe lyst på kveldskos for å si det sånn...
Sentralstøvsugeren Skrevet 20. mars 2007 #25 Skrevet 20. mars 2007 Jeg er en av de mange med cerazette som støver ned i nattbordskuffen......Leste pakningsvedlegget over mulige bivirkninger - og det dritet der nekter jeg å fore kroppen min med lenger! Skal ikke ha flere, så jeg forsøke å overtale mannen til sterilisering, men forsøket går ikke altfor bra:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå