monztah Skrevet 19. mars 2007 #1 Skrevet 19. mars 2007 Jeg hører egentlig til på småtroll 0-1 år, siden snuppa mi bare er 10 måneder. Men nå lurer jeg på hvordan dere med 1-2-årstroll gjør - gir dere barna mme lenge, eller går dere over til kumelk når de blir året? Eller noe midtimellom? Uansett, kunne tenkt meg å få noen synspunkter på dette fra dere! Takk for alle svar!
Slash Skrevet 19. mars 2007 #2 Skrevet 19. mars 2007 Hei. Vi hadde ganske mye mme pulver igjen da guttungen ble 1år. SÅ vi fortsatte med det til det var tomt... samtidig så kan du jo kanskje tilby litt kumelk til måltidene (begynne med 1 brødmåltid og litt melk.. for å venne barnet til kumelka.) Etterhvert så ble gutten våres mindre og mindre intr i tåteflaska med mme. Så alt gikk egentlig av seg selv. Noen begynner med varm kumelk, for så å gå over til kald... vi tilbydde varm kumelk, når det var slutt på mme (1flaske om morran)... og kald kumelk til brødmåltider. Til slutt brydde han seg ikke om flaska i det hele tatt. Prøv deg fram, du finner sikkert din egen vei.
Audacious Angel Skrevet 19. mars 2007 #3 Skrevet 19. mars 2007 Jeg sluttet å amme du hun var 10 mnd og fikk beskjed om ikke å begynne med noen erstatning før hun kunne drikke kumelk i 1 års alderen. Hun fikk melk og utvannet juice.
reserbolla - mamma til 2 Skrevet 19. mars 2007 #4 Skrevet 19. mars 2007 Vi driver med gradvis tilvending nå, og da blander jeg mme og kumelk. kumelk alene ville han ikke ha.
monztah Skrevet 19. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. mars 2007 OK! Men er det noen spesielle fordeler med å fortsette å gi mme istedenfor kumelk i 2. leveåret? Hvilket er best ernæringsmessig?
monztah Skrevet 19. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 19. mars 2007 OK. Men er det noen spesielle fordeler med å gå over til kumelk istedenfor mme? Bedre ernæringsmessig kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå