goldenticket *BLITT MAMMA* Skrevet 19. mars 2007 #1 Skrevet 19. mars 2007 Jeg går og bekymrer meg hele tiden for om alt er bra... Kjente spark/kiling forrige onsdag, og har ikke kjent noe siden... Var¨på UL forrige mandag og jordmora sa at alt var helt fint, men allikevel så blir jeg nervøs når jeg får vondt i magen og det strekker og klemmer overalt føles det ut som... Jeg måtte ringe JM i stad og hun sa at det bare er livmora som vokser...jaja alt er vel bra
goldenticket *BLITT MAMMA* Skrevet 19. mars 2007 Forfatter #2 Skrevet 19. mars 2007 jeg er 20+1 i dag... kanskje greit og nevne...
Manamanam:-) Skrevet 19. mars 2007 #3 Skrevet 19. mars 2007 Det er vel helt normalt. Kroppen skal jo utvides, så litt tøying regnes nok med.
Grey Minerva Skrevet 19. mars 2007 #4 Skrevet 19. mars 2007 Tøying og strekking av livmoren og muskler/sener rundt er helt normalt. Likeså er det ikke normalt å kjenne liv hver dag før om flere uker. Førstegangsfødende kjenner ofte (men ikke alltid!) liv første gang rundt uke 20, men det kan fort ta en måned til før man begynner å kjenne liv på en mer eller mindre daglig basis. Så du får bare prøve å slappe av og nyte de små "kilingene" som måtte dukke opp!
VinterSol+2 Skrevet 19. mars 2007 #5 Skrevet 19. mars 2007 du har ingenting å bekymre deg over. baby har antagelig bare lagt seg annerledes, dessuten er baby så liten enda, at ikke alle spark er sterke nok! Snart så kjenner du igjen! I starten kan det ta opptil to uker mellom hver gang en kjenner noe. -ikke fordi baby ikke sparker, men fordi du selv ikke klarer kjenne det. Prøv å hoppe og danse hele dagen, drikk kald saft om kvelden (søt saft, eller spis druer!) og så legger du deg rett ned og kjenner.. da kan det hende baby spretter til. Husk også at når du er i bevegelse, sovner ofte baby. Sånn at den har det bare bra, den koser seg
goldenticket *BLITT MAMMA* Skrevet 19. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 19. mars 2007 Takk, det er så godt å få dempa denna bekymringa assa... og jeg som tenkte det at jeg, nei jeg ble ikke bekymra...hehe...jaja, rolige sindige meg blir også bekymra og jeg er IKKE av den hysterikse typen haha...merkelig hvordan kroppen "kødder" med meg
LRMG Skrevet 19. mars 2007 #7 Skrevet 19. mars 2007 Husker du da du var på ultralyd? Da beveget sikkert babyen seg masse rundt, og du kjente ingenting! Jeg har vært på ul flere ganger, og han romsterer som en gal på skjermen uten at jeg kjenner noe, så jeg trøster meg med det. Kjenner kiling innimellom, men det kan gå lang tid mellom hver gang. Det er først endel senere at du skal kjenne bevegelse hver dag. Og ja - det strekker og gnager og verker både her og der - det er jo et godt tegn på at ting vokser!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå