Gå til innhold

Er d bare vi som er hårsåre? (langt...)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente som er skolestarter i bhg. Bhg har nå, i anledn Barnehagedagen, laget en film som skal vises i kinosalen på kveldstid. På forhånd fikk vi info om at de skulle prøve å få med flest mulig av barna i filmen, men naturlig nok ikke ville klare å få med riktig alle (ca 80 barn). Alle de jentene dattera vår er sammen med har fått en rolle, unntatt hun. Burde de ikke iallefall prøve å få med de største barna, som tross alt har en forståelse av dette? Selv sa hun bare at "jeg skal ikke være med, jeg" da vi spurte, men jeg venter at det kan komme en reaksjon når vi skal avgårde og se filmen. Har så lyst til å nevne dette for bhg-personalet, men er redd for hvordan det vil bli oppfattet. Er jo ikke d at jeg mener min datter skal være med på alt liksom, men dette er jo fin trening for alle, og hun er ikke den typen som vegrer seg mot å stå på en scene, slik at d kunne blitt et probl. I tillegg kommer at jeg tidl har reagert på at det alltid er de samme barna som er fremtredende v/ forestillinger i bhg (aldri jenta vår) og mannen min har flere ganger kommentert at d aldri blir tatt bilder av henne (henges opp på avd etter spes anledn). I går satt han og grublet på om d er noe vi sier el gjør som fører til at de behandler henne annerledes.... Litt paranoide kanskje.... Hva ville dere gjort? Ville dere sagt ifra, el er dette egentlig en bagatell d ikke er verdt å bry seg med? Jenta stortrives forøvrig i bhg og jeg har aldri hatt noen mistanke om at hun ikke har d bra der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva hvis du nevner for barnehagepersonalet at "dattera mi syns nok det var litt leit at hun ikke er med mer på filmen- har hun sagt noe til dere?" Så må de ihvertfall forholde seg til det og komme med et svar uten at de blir anklaget for å ha påført "lidelsen".

Det er ikke å stikke bak en stole at folk forskjellsbehandles, selv om de i bhg aldri vil innrømme det. Husker såre opplevelser i en ellers så bra barndom angående rollefordelinger osv, men når det er sagt så er det en del av livets realiteter, og ja, en bagatell sett i forhold til mange andre ting.

Hun får nok tatt det igjen en annen gang! Kanskje i russerevyen :-)

Skrevet

På generelt basis, vedrørende det å si fra til barnehagen når det er noe dere går og grunner på, så mener jeg at dere ikke skal nøle med det. Husk på at dere betaler for en tjeneste, og har rett til å stille krav og ta opp problemstillinger fortløpende, ikke bare på den årlige foreldresamtalen.

Ellers fint å lese at jenta trives i barnehagen, det er jo det viktigste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...