Gå til innhold

hvor tidlig på dagen legger dere ungene ut i vogna? U/T

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

8 mnd, legges ut i vogna mellom 10.00 og 10.30.

Skrevet

Lineah er 6 mnd og i dag la jeg henne ut i vognen kvart over åtte. Det er det tidligste til nå. Halv 9-9 pleier den å være:)

Skrevet

6,5 mnd. Han legges ut 1. gang i 8.30-9 tia. Så ved 12-13-14 tiden igjen. Han sover alltid ute på dagen og trenger en 2-3 nypper litt avhengig av hvor lenge han sover hver gang :)

Skrevet

straks 5 mnd og idag la jeg henne ut ca kvart over 9. Hun sover vanligvis første duppen inne , men nå har det blitt så lyst her på morgenen at jeg legger henne ut! Herlig!

Skrevet

Kan dere bare legge dem ut, eller må dere trille litt for at de skal sovne?

Skrevet

på torsdag gikk det et lys opp for meg. Jeg kan legge jenta mi ut i vogna og hun sovner med en gang!! har hele tiden styra masse for at hu skal sove, men nå går det veldig bra.. 5,5 mnd

Skrevet

jenta mi sovner i vogna før vi ha kommet oss ut! Vogn= sove :)

Skrevet

Nå føler meg meg bra førstegangs, men hvorfor legges de ut for å sove? Er det noe alle gjør og hva er det bra for, frisk luft? Når begynner dere med det?

Mvh Grønnskolling ;-)

Skrevet

her blir tulla som regellagt ut kl halv 10 da er hun stup trøtt og da står hun opp kl 08. men i dag som hun stod opp kl 07 ble hun lagt ute 08.30 da sovnet hun på armen.

må gå en liten tur for at hun skal sove ja, men mye kortere nå en tidligere, før måtte vi gå gå en 30 min nå er vi nede i 5-10 min.

hun er 5mnd

Skrevet

jenta mi er 4 uker og 4 dager og idag la eg henne ut i vogna kl 1015 og ho sovnet som en stein,trenger ikke gå tur for at ho skal sovne ute.

Virker som de sover mye bedre ute enn inne så her blir det utesoving på dagtid,eg har slitt med å få ho til å sovne skikkelig inne på dagtid nå. Sover toppen en halv time før ho våkner igjen,men nå har eg funnet kuren,jippi.

Skrevet

Gutten min er 3 mnd. Jeg legger han ikke i vogna før vi skal gå tur. Når vi kommer tilbake, tar jeg han ut når han våkner.

Innbiller meg at det ikke er bra for ryggen o.l. deres å ligge i timesvis hver dag i en trang vogn. Tror i hvert fall det er bedre for dem å ligge i ordentlig seng/vogge, som jo er konstruert for veldig mye ligging.

Skrevet

tror det går bra jeg da. her ligger tulla i lameskinnspose, evt på lammeskinn. de veier jo ikke så mye enda. så tror det er myt nok. tror ikke vuggen inne er så mye bedre. er nesten like trangt der og har skumgummimadrass den også. her koser hun seg ute i vognen sover på langt nær så godt inne. så har ikke dårlig samvittighet for at hun sover to lange dupper ute om dagen. sover jo i sengen vår på natten

Skrevet

Lurer på det samme som sanasol. Hva er poenget? Hvorfor skal de ligge ute i vognen hvis man ikke går tur? Er det for at de skal sove så mye som mulig og er det så bra da???

Skrevet

jeg vet ikke hva "fasit svaret " er på det, men jeg gjør det og har gjort det siden hu ble født fordi jeg er veldig for frisk luft oghun sover kjempgodt ute og lengre enn inne, og hun våkner mer uthvilt. og fordi frisk luft uansett hjelper på nattesøvnnen:) og det er vel litt hjelp i vist de må ta luren i bhg i vognen når de begynner der så er det jo bra at de er vant til vognen..

må bare kommentere du som syns det er dårlig for ryggen for de å sove i vogn: du må jo ha bilstol vogn elle rnoe sånn, for vanlige kombi eller duo /dypbag vogner er jo flate i ryggen, og de fleste spess nå på vinter har jo dekt bunnen med pose eller noe anna mykt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...