Gå til innhold

Ville dere kjøpt sko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på 15 mnd som enda ikke går helt selv. Hun har gått med støtte siden hun var 12 mnd, men har enda ikke sluppet seg. Hun går stødig når vi leier henne med ei hånd, og det synes hun er stas. Gå-vogna er også stas, og den har hun kjempekontroll på (snur og styrer den selv rundt i leiligheten). Siden hun ikke går ordentlig selv har vi ikke sko til henne, men nå lurer jeg på om vi kanskje skal kjøpe et par gode sko som hun kan gå ute med. Jeg tenker at vi kanskje kan ta ut gå-vogna hennes og gå litt ute på plassen eller gå med henne ute mens vi leier henne. Og da tenker jeg at det hadde vært greit med et par stødige og gode sko til henne. Ville dere kjøpt sko nå eller venta til hun går helt på egen hånd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du vil ta henne med ut å gå, så ville jeg ha kjøpt sko til henne. Siden hun kan gå med støtte, og liker å bli leid, så er det nok ikke lenge til hun går selv, og sikkert så vil hun spasere selv når dere er i butikker, og når dere er ute på tur ;o)

Skrevet

Takk for svar! Det er det jeg også tenker, men man blir jo litt usikker når "regelen" er at man ikke skal kjøpe sko før de går selv.

Skrevet

Vi fikk beskjed på helsestasjonen om å vente hvertfall til hun gikk selv med å kjøpe sko. Ikke lett hvis barnet skal til dagmamma/barnehage før den tid, og skal være ute der. Eller ute hjemme forsåvidt. Kjøp sko du, men finn deg en butikk hvor de har litt peiling på sko til barn. Ikke alle steder de gidder å måle foten til den lille.

Skrevet

Vi kjøpte sko til guten vår litt før han gjekk sjølv, fordi han var SÅ glad i å gå ute når vi holdt han i eine handa. Og det må jo bli litt ubehagelig å gå med Voksi-"sko" eller liknande når ungen faktisk er oppe og har all vekta på føttene sine.

Men gå til ein skobutikk og be om hjelp til å måle føttene + til å finne sko som egnar seg. Ikkje for hard såle, ikkje for tunge osv.

Og bruk dei berre akkurat når ungen er ute og går, unødvendig å ha dei på når ho f.eks. sit i vogna.

Skrevet

Småen begynte for øvrig å gå sjølv forholdsvis kort tid etter, og kunne bruke skoene ei stund til før dei var for små :o)

Skrevet

Klart du må kjøpe sko. Nå er det vår og sko er også for å beskytte foten mot underlaget. Ta gåvogna ut - det er kjempestas!

Skrevet

Slik som du tenker å ta henne med ut og la henne gå ute m. hjelp hadde jeg ikke nølt med å kjøpe sko til henne men jeg hadde da kun brukt de ute.

Her har snuppa gått allerede i 3 mnd. men vi venter med å kjøpe sko før hun kan begynne å bruke de ute,( har selvsagt vinterstøvler til utebruk) ettersom de skal gå mes mulig uten sko/tøfler på foten.

men for all del velg en skikkelig sko butikk der de måler foten og også tar ut innesålen i skoen for å se hvor stor/liten den er. Ikke velg bllligbutikk der man ikke får hjelp. Føttene er noe vi skla ha hele livet så de må vi ta godt vare på allerede fra begynnelsen.

Lykke til med kjøpet.

Skrevet

Takk for svar! Da tror jeg at jeg tar med snuppa på sko-shopping i helga:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...