Sukkerblomst6 Skrevet 19. mars 2007 #1 Skrevet 19. mars 2007 Heisan! Lurte på om noen vet om jeg kan gi lille knøtten min tran med sitronsmak? Han er nå 3 1/2 mnd. og har akkurat funnet ut at han kan spytte ut tranen vi gir:-) Den med sitronsmak liker han derimot.. Har blitt fortalt at man skal "styre unna" sitrus på spedbarn....... Hvorlenge da?
Gjest Skrevet 19. mars 2007 #2 Skrevet 19. mars 2007 jeg fikk levert tran med sitronsmak av helsesøster da, som jeg kunne begynne med med d samme. han er 2 mnd.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2007 #3 Skrevet 19. mars 2007 Førstemann fikk tran med sitronsmak da han var 2-3 mnd gammel, var det eneste han likte. Men han tålte det ikke, fikk masse utslett i ansiktet. Vi begynte med d-vit dråper, og ga ikke tran med sitronsmak igjen før han var nærmere 1 år. Da tålte han det. Har også hørt i ettertid at man skal styre unna sitrus på spedbarn, men vet ikke hvor lenge.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2007 #4 Skrevet 19. mars 2007 De skal ikke ha sitrusfruker, druer og noen andre typer frukter før de er over et år. Det kan ødelegge tarmene tror jeg. Sitrus er etsende på mafger som ikke er vandt til vanelig mat. Dette er det siste du skal lære barna til å spise (brus, en del frukter (sitrus), honning)
Milletrille Skrevet 19. mars 2007 #5 Skrevet 19. mars 2007 Fikk beskjed av helsesøster at de ikke skal ha noen form for sitrusfrukter før de er et år. Dette gjaldt også tran med sitrussmak. Rart hs ga deg dette :-/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå