Frøken Bollerund Skrevet 19. mars 2007 #1 Skrevet 19. mars 2007 Dere som skal ha åpen bar, eller allle som kan hjelpe. Hva skal dere ha i baren? Øl, hvit- og rød vin er vel en selvfølge. Brus for de som ikke vil ha alkohol. Har ellers conjac og baileys, og vodka. Men hva skal man satse på til blandevann, hvilke drinker er greie og satse på? Noe annet vi bør ha?
sommerbebi Skrevet 19. mars 2007 #2 Skrevet 19. mars 2007 Vi hadde også øl, hvitvin og rødvin i baren, pluss conjac, baileys, brandy o.l. Vi kjøpte også litt småsnacks til baren i tillegg til drikkevarene, slik som oliven og nøtter.. (husk tannpirkere e.l. til olivenene) og selvsagt masse isbiter.. kjøpte masse servietter, shakere og målebegere, og rørepinner, sugerør.. Whisky (kan også brukes i Whisky Sour og Manhattan i tillegg til å drikkes bar) Vodka (Cosmopolitan, caipiroska, sea breeze, black og white russian, long island iced tea, apple martini) Gin (dry martini, campari lady, gin&tonic, gin russian) Bacardi, rum (traditional daiquiri, cuba libre, caipirinha) Tequila (tequila sunrise, margarita, frosen strawberry margarita) Vi kjøpte også ferskenlikør, eplelikør, cointreau, pinsang among, blue curacao, kahlúa, grenadine, ulike typer jus og brus, masse lime, rørsukker, fløte, kaffe (til f.eks Irish coffey, og til gjester som trenger å vekkes litt) Med såpass mange ingredienser kunne bartenderne også mikse og trikse litt som de ville, selv om de fleste gjestene var ganske kjedelige i drinkvalgene sine i grunnen.. ble mange flasker igjen til barskapet vårt gitt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå