Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår er 4 uker gammel. Jeg ammer, men fordi jeg må være borte fra han et par dager i slutten av måneden og jeg ikke har nok til å pumpe må vi prøve å gi han mme for å ha som en nødløsning.

Er helt grønn på erstatning, og har ikke peiling på hva jeg skal kjøpe. Noen som kan anbefale noe? Står det utenpå pakken hvordan det skal brukes?

Videoannonse
Annonse
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Vet du om han fikk noe erstatning før du fikk melk på barsel? Det gjorde snulla og det var nan1, og siden hun ikke reagerte dårlig, så brukte vi det seinere. Men det er egentlig det samme hva du bruker, og det står på pakken hva man skal gjøre!:-)

Finnes bare noen få merker, og alle er selvsagt godkjente, så det er bare å ta en!

Skrevet

På apoteket har de en type mme som ikke inneholder melk. Den er litt dyrere men jeg er blitt anbefalt å bruke denne av barselavdelingen.

Skrevet

Vi fikk også NAN 1 på sykehuset og han reagerte ikke på det så vi fortsatte med det og amming da vi kom hjem.

Nå har han smakt både Collett, Småfolk og italiensk erstatning uten at noe har skjedd.

Du kan få kjøpt ferdigblandet erstatning på boks som er veldig praktiske av NAN, Småfolk og HIPP. Jeg liker veldig godt NAN pulveret også, men nå bruker vi Collett etter anbefaling fra en barnesykepleier og venninner.

Er superenkelt - nå har jeg nettopp begynt med noe nytte. Har kokt opp vann som jeg setter i kjøleskapet. Og når jeg skal lage en flaske så koker jeg opp vann og heller halvparten av mengden i flaska og resten med det kalde vannet fra kjøleskapet - da blir vannet akkurat passe varm og jeg har i pulveret og rister godt og serverer med en gang. Istedenfor å bruke flere minutter på å vente på at det skal bli rett temperatur når blandingen er ferdigblandet eller nylaget med varmt vann. Og melka er nylaget hver gang så jeg slipper å kaste masse melk om han ikke drikker alt i løpet av 24 timer.

Men det er helt ok å lage opp melk på forhånd og oppbevare i kjøleskap. Men da slapp jeg å stappe fingeren oppi melka ørten ganger for å sjekke tempen.

Det står på pakkene hvordan man lager det og hvor mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...