snoopy80underi magen:):):) Skrevet 18. mars 2007 #1 Skrevet 18. mars 2007 visst du har vert sykmedlt i et år så blir blir du gravid hva skjer med fødselpengen om du ikke klarer og jobbbe 6 måneder etteer du har blitt gravid da?
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 18. mars 2007 #2 Skrevet 18. mars 2007 hvis du har mottatt sykepenger hele perioden så regnes det som inntekt. da har du rett på permisjonspenger. skjønte ikke helt hva du spurte om men....
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 19. mars 2007 #3 Skrevet 19. mars 2007 Dersom du ikke har vært i jobb eller vært sykemeldt seks av de siste ti mnd før du føder, får du bare engangsstønad ved fødsel. Om det var det som var spørsmålet.
snoopy80underi magen:):):) Skrevet 19. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. mars 2007 har 100 prosent fast jobb,vert sykmeldt et år,driv med ivf forøsk no,visst jeg blir gravid no og ikke klarer og jobbe før babyen kommer ut hva skjer med fødselspengenr da?
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 19. mars 2007 #5 Skrevet 19. mars 2007 jeg er nesten sikker på at en sykemelding regnes som det samme som at man er i jobb..... hvis du ikke klarer å jobbe når du blir gravid må du få sykemeldig. hvis ikke får du ikke noe støtte.
Dyne&Pute Skrevet 19. mars 2007 #6 Skrevet 19. mars 2007 Sykelønn regnes som inntekt, så du får fødselspenger..
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 19. mars 2007 #7 Skrevet 19. mars 2007 ja,var det jeg mente også...
snoopy80underi magen:):):) Skrevet 19. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 19. mars 2007 bra at det ble jeg letta
HAPPY så UNHAPPY og nå HAPPY Skrevet 19. mars 2007 #9 Skrevet 19. mars 2007 Du får foreldrepenger hvis du har hatt inntekt i minst seks av de ti siste månedene før termin. Sykepenger er likestilt med inntekt. Men hvis du er sykemledt over 1 år må man ofte over på rehabiliterings- eller attføringspenger -og disse er ikke likestilt med sykepnger og inntekt. dette regnes ikke med. Vær derfor obs hvis du begynner å nærme deg maxdato for sykepenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå