pingu-72 Skrevet 18. mars 2007 #1 Skrevet 18. mars 2007 Jeg skal tilbake på jobb når lillegutt er ca 8 mnd :-( og lurer på hvordan vi skal gjøre det med mating og mm og sånt. Hvordan spiser/spiste deres 8 mnd baby'n og hvordan kombinere jobb og amming?
Sivalur Skrevet 18. mars 2007 #2 Skrevet 18. mars 2007 Jeg begynte på jobb når min var ca 8 mnd. Ammer om morgenen når han våkner, pumper en gang i løpet av dagen på jobb (melka holder seg i vesken til jeg kommer hjem, kjøler den ned i kaldt vann under springen), ammer når jeg kommer hjem og av og til før leggetid og pumper en gang før jeg legger meg. I helgen prøver jeg å amme/pumpe litt oftere, siden jeg føler at melka minker litt... men det holder seg foreløpig. Måltidene til mini er ca sånn: 6 - morsmelk fra pupp 8 - grøt og morsmelk fra flaske 12 - grønnsakmos eller fruktmos og melk hvis det er noe igjen, eller vann 16 - middagsglass el. tilsvarende og vann når jeg kommer hjem (16-17 en gang) - morsmelk fra pupp 19 - grøt og evt pupp eller bare vann Dette funker helt fint. Begynte såvidt med introduksjon av grøt da han var 5,5 mnd, og da han var nesten 8 mnd var vi oppe i 4 måltider om dagen. Det var litt tyngre å begynne å jobbe enn jeg hadde trodd... så etter å ha hatt litt for mange sosiale aktiviteter de første par ukene, så tar jeg det nå en del mer med ro.... Men det går greit. Pappa'n storkoser seg hjemme med mini. Du kan jo også be pappa'n om å komme til jobben din med babyen så du får ammet, hvis det skulle være nødvendig på den tiden. Lykke til!
mammaentiltrulte Skrevet 19. mars 2007 #3 Skrevet 19. mars 2007 tenker mye på dette jeg osgå hvordan vi skal gjøre det. skal også begynne å jobbe etter 8 mnd. angrer litt nå. syntes mini er så liten da. men kommer nok til å gå bra. har planer om å pumpe meg mens jeg er på jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå