Anonym bruker Skrevet 18. mars 2007 #1 Skrevet 18. mars 2007 skal til hjembyen i påsken for å besøke famile og venner. men alltid når eg drar dit, så gruer eg meg lenge i forveien...nesten ALLE klager på ammingen!!han er bare 9,5 mnd, og så klager så mange!!mamma har vært imot ammingen siden han vaar 3 mnd.da burde eg helst begynne med middag og alt med en gang. søstra mi syns det bare er rart...venner sier alltid"ammer du ENDA!?!?!?" eneste som støtter meg er pappa og kona hans..svigerdatra til kona hans ammet jo jenta si til hun var 1,5 år, og di har sett på henne hvor bra de var for hun,så er helt for det... men hvorfor må eg forsvare ammingen min? nå er det jo kun eg som har barn i venneflokken,så di har jo ikke så mye peiling. di bruker sånn tonefall at det høres ut som om eg er ekkel... eg har slitt med ammingen og lite melk siden han var 4,5 mnd, syns eg burde fått skryt og ikke "kjeft".en bestemmer vel selv hvor lenge en skal amme?? vet ikke hva eg ville med innlegget, vilel bare få ut litt frustrasjon!!liker ikek å reise hjem pga dette.har alltid mindre melk når eg er der også, pga alt maset ....
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 18. mars 2007 #2 Skrevet 18. mars 2007 Eg hadde bedt di åm å hålla kjeften å passa på seg sjøl, åm du vil amma så e vel f*** ikkje d deiras problem!! E jo heilt normalt å amma, å gullgutten din e jo liden ennå... Off, alt fålk gidde å bry seg me. Men prøv å bare lokk øyrene, å sei d du meine t di.. Sei at du faktiskt har lyst t å reisa jemm ijen då di ikkje kan respektera koss du jer sønnen din mad. Tippe di sjarpe seg då Lykke t! Å amm så leeeeeeeeenge du vil me go samvittihed=)
LL79 Skrevet 18. mars 2007 #3 Skrevet 18. mars 2007 Du får fortelle de at verdens helsorganisasjon anbefaler at man ammer til barna er 2 år da. Her i Norge er det mest vanlig og anbefalt at man ammer til ungen er 1 år. Amming forebygger allergi og styrker immunforsvaret til barnet. Hev deg over slike kommentarer, og tenk på at det er du som vet best for ditt barn:) LL
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2007 #4 Skrevet 18. mars 2007 ¨takk for svar=) har nevnt det med allergi, for han har masse allergi enda,og har masse allergi i familien,...og da fikk eg slengt i trynet at "ja er sikkert puppen din har ikke tåler!!" har og fått hørt at" hva er vitsen å amme når du har mindre melk" til og med noen av damene på sjukehuset sa eg ikek trengte å bry meg om ammingen...og det var da han ble testet for melkeallergi"!!!har ødelagt masse for melke-produksjonen at så mange er negative...men som dere sier, så får eg bare heve meg over det=) og nevne hva som er anbefalt osv=)
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 18. mars 2007 #5 Skrevet 18. mars 2007 Stå på du! Eg kjenne eg blei sinte nå eg..hehe, d e absolutt ingen så har någe me koss lenge du vil amma udenåm deg sjøl. Hadde någen sakt t meg at sønnen min ikkje tålte puppen min så hadde eg svart: Eg trur rett å slett eg e allergiske mot deg, så du får ha ett fint liv;) Litt spydigt, men då forstår di jarna;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå