Gå til innhold

Vil flytte fra samboeren min..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei... Jeg og samboeren min har det ikke noe bra sammen lenger. Det har vært sånn en stund. Vi krangla mye da jeg var gravid. Vi bor i hans leilighet, så jeg har ingen steder å flytte til for å si det sånn..

 

Ingen inntekt heller. Kom inn på skole, men ser ut som jeg ikke får skoleplass så må kanksje si nei til plassen..

 

Han er null engasjert med dattern vår.

 

Noen som kan gi meg råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke noe kjekt å komme i en sånn situasjon. Jeg har selv nettopp flyttet ifrå Xen min, har fått leigd meg en leilighet. Ulempa i mitt tilfelle er at vi no må i retten p.g.a. barnet, og det er mindre kjekt. Ut ifrå det jeg les så hadde nok jeg valgt å flyttet ja, evt. først satt seg ned for å prate om hva en føler, om det er noe som kan jobbes med i forholdet, men om du føler det ikke går an å reparere forholdet så er jo valget lett eigentlig. Jeg er av den tro at når man selv har det bra så har barnet det også bra Men lett er det ikke,å vite hva som er det beste. Og jeg skjønner at det sliter på når den andre part viser lite engasjement for barnet man har sammen, det sleit på mitt forhold også. Men no er det ikke måte på hvor opptatt faren er av barnet her i gården.

 

Jeg var nok ikke mye til hjelp, men du vil nok klare å gjøre det rette valget etter hvert. :)

 

Lykke til!!

Skrevet

off ikke lett det der... men du må nesten bare tenke deg godt igjennom... jeg for min del hadde det oxo sånn, men jeg ønsket heller å være en samlet familie enn en splittet familie.. jeg ser hva det gjør med ungen vår.. men det er ikke så mye jeg kan gjøre for bruddet var ikke mitt valg... men har mor det bra, har barnet det bra...

 

det vil bli tøft som alenemor i begynnelsen, ensomt, trist, masse tanker om du gjorde det rette... osv...

 

men på den andre siden så slipper du å bli sur over at han ikke hjelper deg med dattera di, for du er den som må ta henne uansett nå, penger får du... det er ikke noe problem...

overgangstønad på 9600 viss du har rett på fullt,

dobbel barnetrygd på 2600

er barnet over 1år får du kontantstøtte på maks 3300,

bidrag får du jo..

 

er det ingen du kan flytte inn til mens du finner deg en ny leilighet?

familie, venner osv?

Skrevet

Ser dårlig ut med det ja.. Hinta litt til mammaen min for en stund siden, men hun svarte bare: hvor skal du bo da??

 

Men får jeg hjelp med leilighet og?

 

Jeg og sambo signerte på et papir på sykehuset etter fødselen og vi har de delt foreldreansvar(tror det er det det heter) Men kan han kreve 50/50? Barnet vårt er 6mnd. Jeg synes sånn annenhver helg høres greit ut..

 

HI

Skrevet

Eneste han kan gjøre om du ikke går med på 50/50 er å gå til retten, noe min samboer gjorde da jeg ikke såg 50/50 som en løsning p.g.a. at barnet ikke ville kunne gå i samme barnehage. Får håpe for din del at du slipper det, at samboaren din er mer samarbeidsvillig. :)

Skrevet

Fikk han 50/50?? Trist at han gikk rettens vei da:(

 

HI

Skrevet

du får da overgangsstønad (nærmere 10000 kr mnd) når du er alenemor, flytt fra han og søk trygdekontoret om OS :)

Skrevet

gå fra han,pakk ned det som er ditt og barnets..og kontakt trygdekontoret for støtte og rettigheter.og sosialkontoret de kan hjelpe deg med leilighet og penger til opphold frem til overgangstønad ol går i orden..jeg fikk hjelp til hvitevarer,husleie,depositum og mat i fra sosialkontoret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...