Gå til innhold

Når kjøper dere vogn jenter???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i min 28.uke og har veldig lyst til å løpe ut og kjøpe vogn med en gang..men så er det enkelte som sier "nei vent, det er altfor tidlig" etc..

Det er da vel ikke for tidlig nå er det vel??? Kanskje jeg er for utålmodig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Utrolig hva folk skal ha en mening om også da:)

Hvis du har lagringsplass til vognen er det vel bare å sette i gang?? Det er jo litt ok å ikke få alle utgiftene på en gang heller...Vi skal nok bestille nå snart siden vognen vi skal ha har noen ukers leveringstid.

Skrevet

Kjøpte vogn når jeg var 13-14 uker på vei. Har plass, så hvorfor vente med alt? Nok å kjøpe fremover av både klær og diverse utstyr, så jeg er bare glad for alt som er kjøpt inn jeg.

Skrevet

Jeg skjønner meg ikke på det der jeg heller. For tidlig for hva da? Selvfølgelig er det enda noen uker til babyen kommer, men vogna holder seg den! Selv kjøpte vi vogn for ganske lenge siden, selvom jeg bare er i uke 13 nå. Grunnen var at vi kom over et knakende godt tilbud og sparte masse penger. Vogna står på loftet og har det fint og babyen vokser og gror og aner ingenting om at vi har kjøpt vogn så tidlig. Det er bra å handle litt og litt, for ellers blir utgiften ganske stor på slutten. Dessuten orker man kanskje ikke så mye de siste ukene. Kan være godt å være ferdig med innkjøpene da og bare kunne konsentrere seg om å hvile, pusle hjemme og gjøre klart det siste.

Skrevet

Vi kjøpte vogn da jeg var i 19. uke. Måtte bare, for var så bra tilbud! Dere bestemmer selv hva som er tidlig syns jeg. greit å slippe å ha masse å kjøpe på slutten syns jeg. Da har man jo tross alt stooor mage og greier..

Skrevet

voldsomt hvor mye jeg "syns" i dag da, hehe!

Skrevet

Kjøp når du vil. Babyen blir ikke dødfødt av at vogna står i hus allerede ved fødselen, og å spre utgiftene er bare å foretrekke!

Det eneste man kanskje skal tenke på er at om man kjøper vogn et halvt år før babyen kommer, så "kaster du bort" et halvt år av garantien.

Vi har ikke kjøpt vogn ennå, men det er litt fordi vi ikke har penger til det. Litt fordi det stadig er lenge til lille skal fødes, og litt fordi vi ikke har noe ordentlig sted å oppbevare den.

Skrevet

eg bestillte vogn forje uke, vogna kommer neste uke:) eg e 21+6 idag. syns det e greit å kjøpe litt å litt, sånn at vi slipp alle utgiftan på slutten. har åsså kjøpt bilstol. :)

Skrevet

Takker for alle svar..har egentlig hatt lyst til å kjøpe vogn siden uke 5, men har ventet og ventet...MEN nå gidder jeg ikke mer, sambo får lønning til uka så da bærer det avsted til Babyshop. Blir så koselig å få vogna i hus..:)

Skrevet

VI kjøpte vogna i desember/januar; da var jeg 13-14 uker på vei. Fikk et veldig godt tilbud som jeg ikke kunne si nei til.

Skrevet

kjøpte vogn i forje uke da var jeg 21 uker på vei ..

no har jeg kjøpt barneseng og allt .. så kommer det litt og litt på plass .. ;)

Skrevet

Vi kjoepte vogn sist uke...da var jeg i min 22. uke. Vi fant en nettbutikk som fremdeles hadde noen 2005 Urban Jungle modeller paa salg (i USA) og da maatte vi bare slaa til mens lageret rakk... :-) Saa naa staar den i stua og pryder.

Naar det gjelder annet barneutstyr begynner det saa smaatt og samles opp. Om to uker skal slekta til mannen min ha en "baby shower" for meg, saa etter det blir det nok mer.

Synes det her med aa vente til rett foer barnet blir foedt med aa handle inn virker saa stressende (selv om jeg forstaar tankegangen ogsaa)... Dersom noe skulle gaa galt naa blir det like tragisk uansett om man har handlet inn eller ikke mener jeg...

Skrevet

kjøpte vogn i uke 16 ca vi... var tilbud,.. og med ikke altfor god råd så slo vi til ;o)

er jo bare å kjøpe når man føler for det da... koselig å se at den står der ...

Skrevet

Jeg kjøpte faktisk vogn her på onsdag, men den kommer ikke før i uke 24-25 så det er ikke noe som er for tidlig spør du meg....

Bare handle i vei... Morro å kjøpe vogn.

Skrevet

Jeg har skikkelig lyst..

Men vi har stort sett bestemt oss for Bugaboo.. Og nå har vi kommet til problemet: Hvilke farger skal vi velge ;) Haha. Verden er ikke enkel, nei..

Det neste problemet vi har er seff: hvor skal den liksom oppbevares? (liten leilighet, ikke plass i stua, og kjeller og loft er for tiden stapp full av andre ting.) Nei, vi venter til mai, tenker jeg. Eller juni. Men har satt fristen til å være ferdighandla til 36. uke.. Etter det er det jo bare sommer og høygraviditet for min del - og i fjor var det over 30grader og grusomt her om sommeren - så det vil jeg helst slippe å skulle måtte kjøpe ting.

Skrevet

Hehe, må bare si meg helt enig med Poos, det er virkelig helt utrolig hva folk skal mene og synes noe om. Koselig med råd innimellom, men noen ganger går det helt over styr. Virker som "alle" vet akkurat hvordan min graviditet er, hva jeg kan gjøre og hva jeg ikke kan gjøre....

Jeg er i uke 23 nå og skal hente vogn denne uken, men det er flere uker siden vi bestilte den.

Skrevet

Hehe .. var 15 uker på veg da vi kjøpte vogn.

Utrolig hva folk skal blande seg borti, du!

Kjøp den hvis du har funnet en du har lyst på!

Husk også at det er lang bestillingstid på enkelte vogner!

Skrevet

Vi kjøpte vogn i veke 19, då var den på sal, så det var enten ny vogn på sal då eller vente og kjøpe brukt vogn på finn etterkvart.

Skrevet

Vi bestillte vogn i forrige uke, vi skal hente den rundt 14april...

Jeg er 20.1 nå og vogna var dyr så det er greit og ikke få den kostnaden oppi alt det andre :)

Skrevet

Vi hentet vogna på lørdag. Jeg er i uke 27 nå og ville ha vogna på plass litt tidlig i tilfelle tvillingene kommer tidlig. Forrige gang jeg var gravid kjøpte vi vogn etter å ha hatt ultralyd i uke 18, ville være sikker på at alt var ok i magen og at det bare var en der. (Litt kjedelig å kjøpe vanlig vogn og så finne ut at det er to stykker i magen).

Jeg synes det er kjempegreit å spre utgiftene litt så ikke alt kommer rett før fødselen.

Skrevet

Vi har vært og tittet på, men ikke kjøpt ennå. Vet ikke når vi skal gjøre det, men jeg gleder meg til å velge ut en :o) Jeg er 21 + 4.

Skrevet

Jeg brenner etter å få handlet denne vognen, men venter til etter 3d ul 16.april pga fargevalg ifht kjønn. For vår del er det egentlig greit og da, for vi har ikke så god lagringsplass enda, i verste fall kommer vognene i midten av juni, og da er det enda 3 uker til termin.

Skrevet

Vi hentet vognen på vei hjem fra sykehuset med førstemann...skal vi ha ny denne gangen skal vi vøre litt tidligere ute ja;o)

Skrevet

bare kjøp og kos deg du!er jo morsomt å gå å hamstre litt i disse mnd da!også får du brukt god tid til å bestemme deg og pluss at det blir litt billigere over langen...er tross alt mye utstyr man skal ha og greit at ikke alt kommer på samme lønning..hvertfall for meg!selv er jeh i uke 17 og har allerede bestemt meg for vogn så nå skal mamma få ut å handle etterhvert!

Skrevet

Jeg ventet litt ekstra med å bestille vogn pga penger osv, og nå var det tomt for fargen jeg skulle ha... Får den ikke før i midten av mai! Da er det ca 1 mnd til termin!!

Skulle gjerne ha bestilt litt før ja! er 27+6 i dag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...