Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan avgjør dere om barna er for syke til å dra i barnehagen? Holder dere de hjemme kun hvis de har feber?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok vanskelig å svare på. Spørs på almenntilstanden. Men hvis jeg er i tvil så blir valget å være hjemme. Hvordan er barnet ditt da?

Skrevet

Feber er selvfølgelig hjemme.

Hvis han har hatt feber lenge er det en feberfridag hjemme.

Har han litt feber en dag pga f.eks forkjølelse holder det med en feberfri ettermiddag, kveld og natt hjemme. Så lenge formen ellers er bra selvfølgelig.

Kaster han opp, er han hjemme til han ikke har kastet opp på et døgn.

Eldste gutten min er en unge som lett får feber så han blir aldri skikkelig forkjøla uten å ha feber. I sånne tilfeller er det nok vanskelig å vurdere. Og jeg må innrømme at det irriterer meg litt alle de ungene som er i barnehagen med gul og grønn snørr til underleppa og skikkelig rallete hoste. De kan være der for de har ikke feber......

Mens jeg må holde guttungen hjemme pga litt blank snørr, formen på topp og 38,5 i feber......... selvfølgeig holder jeg han hjemme for hans eget beste. Men jeg syns unger som er potte tett sylte forkjøla noen ganger kanskje burde holdes hjemme selvom de ikke har feber........

Skrevet

Han har stygg hoste... Allmenntilstanden er ganske bra, men han er litt mer sutrete enn vanlig. Er så usikker på om jeg skal sende han i barnehagen i morgen...

Skrevet

Kanskje han brygger på noe da. Se hvordan det er i natt med hosten og avgjør i morgen. Lykke til.

Skrevet

Alltid en feberfri dag før barnet går i barnehage igjen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...