*Angelface* Skrevet 18. mars 2007 #1 Skrevet 18. mars 2007 Jeg beklager for de som er lei av temaet, men jeg måå bare:) Iallefall..Jeg er i uke 23 nå, og legger på meg nesten 1/2 kg om dagen nå!! Blir så deppa når noen som har kommet like langt som meg ikke har lagt på seg noe:(
VinterSol+2 Skrevet 18. mars 2007 #2 Skrevet 18. mars 2007 husk at du er inne i en skikkelig vokseperiode nå da! Baby vokser ganske så mye, og når du kommer over i uke 26 begynner den å legge på seg, så du skal ha en del vektøkning nå i denne perioden! Jeg har løst vektfokuseringen på den måten at jeg ikke har mulighet til å veie meg jeg. hehe
Gjest Skrevet 18. mars 2007 #3 Skrevet 18. mars 2007 her i huset hadde vi kommet til å stått på vekta flere ganger om dagen om vi var gravide eller ikke så vi har valgt å ALDRI kjøpe oss det=) veide meg hos svigers i dag da, men det er ikke noen spesiell forsndring hos meg, er i uke 16 da.. så det kommer vel etterhvert=)
*Angelface* Skrevet 18. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. mars 2007 Kanskje jeg skal kaste vekta ut vinduet..? Kan ihverfall ikke gi den til svigermor...*ler* !!
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 18. mars 2007 #5 Skrevet 18. mars 2007 Husk ogsaa at alle har veldig forskjellig startpunkt naar det gjelder vekt. De som begynte svangerskapet som mer eller mindre overvektige anbefales aa legge paa seg mindre...og hvis man startet som undervektig skal man legge paa seg mer. Pluss at noen har mer vannvekt enn andre...og ikke for aa nevne forskjellige kroppsbygninger. Spis sunt og hold deg aktiv, du...tror det er det viktigste. Jeg er ogsaa i uke 23 og har motsatt problem for tiden--synes vekta har stoppet opp i et par uker naa...og det er jo heller ikke bra siden man helst skal ha jevn vektoekning rundt denne tiden. Gruer meg litt til neste kontroll, for gynekologen min holder veldig oeye med vekta og kommenterer hvis jeg gaar opp for mye eller for lite... Men saa begynte jeg ogsaa svangerskapet som overvektig (81 kilo, 165 cm), og regner jo med at ungen har nok fett aa ta av bare jeg spiser nok og sunt. Voksefasen kommer nok snart for meg og...
endaeintrønder Skrevet 18. mars 2007 #6 Skrevet 18. mars 2007 *rekkopphånda* ja jeg er litt fortvilet om dagen også ja..fordi jeg er ikke noe sylfrid fra før,og tenkte at den her gangen,skulle jeg la ongen tære på meg!!men neeeeeida,kiloene kommer krypende allikevel:/ hittill har jeg lagt på meg 11 kg,og er 24 uker på veg..blir nok kansje 20 kg tilslutt ja:(( Det er greit nok å si at man ikke skal tenke på vekta,men det er ikke så enkelt for oss som har endel fra før å bekymre oss for..Har lyst til å slutte å veie meg,men er redd det kommer helt ut av kontroll!
*Angelface* Skrevet 18. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. mars 2007 Skjønner deg godt.. Hadde den tanken selv..Denne gangen skulle jeg passe på hva jeg spiste osv..(Og det gjør jeg) Spiser sunt og grovt..men Neida, kg kommer fortere enn aldri før.. Vet det er normalt å legge på seg under svangerskapet..Men hva med di som ikke legger på seg? Tærer de på "segselv"?
endaeintrønder Skrevet 18. mars 2007 #8 Skrevet 18. mars 2007 Tessa: ja det lurer jeg også på,det er SÅ deprimerendes å lese at folk har TATT AV i svangerskapet og lagt på seg 1 kg osv osv..skulle ønske det var meg:) De må jo tære på seg selv,kan ikke forstå annet?For ongen veier jo,vannet,morkaka osv osv..jaja,jeg får spenne meg selv i rævva etter ongen kommer ut her,da blir det vann og brød,hehe..
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 18. mars 2007 #9 Skrevet 18. mars 2007 Jeg og stressa litt over vekta denne gangen,men prøver å la vær....lite vist uansett liksom! MEN....tror nok det er riktig at utgangspunktet bestemmer litt over utfallet....for 1 gang......startet på 65kg.....la på mg totalt 13kg 2gang......startet på 56kg.....er allerede lagt på meg 13kg (er i uke 26). Iiiik ! Men....ikke noe å gjøre....det er bare å trimme litt etter fødsel og være aktiv, så forsvinner (forhåpentligvis) d meste igjen
*Angelface* Skrevet 18. mars 2007 Forfatter #10 Skrevet 18. mars 2007 endaeintrønder's nr 2: 100707 ; Ja, jeg skjønne ikke det jeg heller at det er mulig å IKKE gå opp noe. For det er jo sant det du sier at ungen, morkaka osv veier sitt... Men vi får trøste oss med at vi forbrenner mellom 500-750 kcal mer når man ammer.. *kryssefingreneformelkipuppamine*
Mirakelungen Skrevet 18. mars 2007 #11 Skrevet 18. mars 2007 Du bør uansett være obs på vektøking, får mye vektøking i løpet av kort tid eren av tegnene til svangerskapsforgifting.
fox`y Skrevet 18. mars 2007 #12 Skrevet 18. mars 2007 jeg har lagt på meg 13 kg jeg, er 24 fulgåtte uker nå... er litt fortvilende men er konstant i aktivitet,spiser sundt og holder på me gutten på 20 mnd hele dagen. så jeg trøster meg me d jeg at jeg håper de forsvinner etter fødselen... La på meg 19 kg me 1 mann og gikk ne 35 kg etter fødsel:) håper vekten stagnerer ettervert jeg oxo.veier meg kunn til lege og jormor,kan ikke ha vekt hær hjemme...
Gjest Skrevet 18. mars 2007 #13 Skrevet 18. mars 2007 De som ikke legger på seg, tærer på de reservene de har ja Har gjort d en gang jeg. Håper å gjøre d mest mulig denne gangen også, fordi jeg har nok å tære på, og vil ikke slite med 15 + kg i ettertid... Har hittill gått opp 1 kg fra startvekta, men gikk ned 4 i de 3 første mnd da... Så de er kommet tilbake, og et til. Er nå i uke 26...
**Hege&Amalie** Skrevet 19. mars 2007 #14 Skrevet 19. mars 2007 det er jo ikke bare det å gå opp for mye som lager bekymringer da.... jeg har ikke lagt på meg noe særlig i noen av sv skapene mine og det er ikke bare fryd og gammen det heller.... selvfølgelig er det mye lettere etterpå men man sliter jo litt med tankene på om den lille virkelig har det bra der inne når jeg ikke legger på meg heller da..... 1. sv skap startet på 70 kg og var 68 når jeg skulle føde.... 2. gang startet på 70 og var 71 når skulle føde. nå, startet på 63 og er 62 nå, og er 26 uker i morgen......
nybakt_mamma Skrevet 19. mars 2007 #15 Skrevet 19. mars 2007 så jeg er ikke alene nei. er 28 fullgåte uker og har gått opp snart 12-13 kg . blir såå frustrert. da jeg ble gravid så tenkte jeg ..ok nå kommer jeg til å legge på meg masse og var ikke noe bekymret for det. det følger liksom med det da. men etter at jeg spurte jm på siste kontroll om jeg gikk for fort opp i vekt så sa hun at jeg ikke burde gå opp 3 kg hver mnd. det svaret der sitter støpt fast i hjernen min. gruer meg til neste uke, da må må fortelle jm hvor mye jeg hat lagt på meg...buhubuhu... jaja gleder meg til å bli slank igjen iallefall.. gleder meg til ¨å jobbe for å få kroppen min tilbake.
*Angelface* Skrevet 19. mars 2007 Forfatter #16 Skrevet 19. mars 2007 Ja, det er til å bli litt frustert over.. Men men..Vi er/og blir flotte uansett:))
Gjest Skrevet 19. mars 2007 #17 Skrevet 19. mars 2007 jeg syns du er heldig jeg tessa! jg får aldri mage eller noen ting virker det som.. kos deg videre=)=)
minime<3 in belly Skrevet 19. mars 2007 #18 Skrevet 19. mars 2007 Jeg er 23+6 i dag og jeg står nå på 79,9 kg. Dvs. at jeg har veid 78,4 så har ikke gått opp mer enn halvannen kilo enn så lenge men jeg vil jo tro kiloene kommer nå... Det er jo virkelig nå som bebisen vokser...
*Angelface* Skrevet 19. mars 2007 Forfatter #19 Skrevet 19. mars 2007 *grorud89*med gull i magen* : Syns du har kjeeeeempefin mage jeg da....!!! Lykke til videre...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå