Gå til innhold

Mamma har styrt huset...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mens vi var i Thailand, bodde mamma her hos oss og passet gutta. Hun jobber ikke lenger og hadde god tid mens de var på skole og barnehage. Nå skjønner jeg hvor rent og ryddig det faktisk kan være... Vi er relativt ryddige her, jeg er ikke helt Karomamma når det gjelder systemer, men har grei orden. Vaskedame har vi også, så det blir vasket her regelmessig.

Nå er alt skinnende (det var i hvert fall det for noen dager siden). Alle vinglass som står i glasskap er skinnende, vinduene blanke, ovnen gnistrende ren, skuffer og skap på kjøkkenet er rene og ryddige, alt er trukket frem og vasket bak og under.

Håper jeg en gang får mulighet til å gjøre noe sånt for mine barn. Hun har storkost seg med å være så masse sammen med guttene. Storebror har bestemt middag hver dag og minstemann elsker mormor. Vi er heldige som har en sånn mamma!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hun er jammen heldig som har deg, for hadde min mor eller svigermor gjort det samme så hadde jeg blitt så lei meg :-)

jeg hadde tatt det som kritikk.... jeg vet jeg er teit....

Så deilig det høres ut egentlig, at ved et trylleslag er alt i orden...

jeg får vel bli voksen, og forstå at de ikke er ute etter meg alltid.

du er fin og heldig, og det er som sagt mamman din også!

:-)

Skrevet

Mammaen din er hjertelig velkommen hit altså... Jeg lover at selv om det er sånn passe ryddig og fint her, så er det en og annen jobb hun sikkert kunne gjøre likevel...

Og ungene hadde syntes det var stas med en oppegående snill dame, som laget favoritt maten og hadde masser av tid til nettopp dem...Er hun til utlån eller? *smiler*

Skrevet

Jeg tror det hadde vært vanskeligere hvis svigermor hadde gjort det samme. Det ville hun forresten aldri gjort, for hos henne er det så møkkete at det er litt ekkelt. Mamma er ikke ute etter meg når det gjelder rydding. Hun synes nok vi ikke burde ha vaskehjelp, men skjønner at med to fulle jobber som krever masse og to flotte barn, så blir det dårlig tid til vasking. Jeg tenker at hun har lyst til å gjøre dette for oss og det blir jeg glad for!

Du er fin du også, selv om du ikke er helt voksen ;-)

Skrevet

Jeg låner henne gjerne bort. Det er fantastisk for ungene å ha en mormor som forguder dem og har overskudd til å være der for dem. Hun er glad for at vi bor i nærheten og kan treffes nokså ofte. Særlig da jeg var alene med storebror og skulle komme meg etter megasviket fra faren hans, var hun gull verdt.

Skrevet

jippi!!!!

Skrevet

Oj, det hørtes vanvittig deilig ut!!!!! Skriver meg gjerne på det lånekortet ;-))))))

Min mor bor desverre langt unna og er så travel at selv om hun er ofte i Oslo i embedets medfør og vi dermed får se henne masse, er det kun for korte stunder innimellom alle møtene. Og hun fleiper desuten med at min hang til alt av husvask og klesvask er et resultat av at eplet av og til faller veeeldig langt fra stammen ;-) Så jeg får heller sørge for at jeg en gang kan bli en sånn superbestemor for mine barnebarn i stedet.

Skrevet

og da velger jeg å låne deg litt sånn etterhvert :-)

er det ok?

Skrevet

Heldige dere er, Maud!! Jeg har også en sånn mamma (og en sånn pappa også), men de bor dessverre ikke i nærheten. Vi må huske å vise at vi setter pris på dem, det er viktig!

Skrevet

Så fantastisk deilig:-))

Det er så godt med mennesker som ønsker å hjelpe og stille opp for en. Alt går liksom så mye lettere da!

Jeg har en mor som alltid har stilt opp mye for alle sine barn og barnebarn, men hun er sliten nå og i overimorgen reiser hun og min far bort noen uker til varme og sol. Det fortjener de virkelig etter alt som har skjedd:-) Min svigermor er et arbeidsjern uten like og jeg skulle mange ganger ønske at hun bodde mye nærmere, men man kan ikke få alt her i verden bestandig, jeg fikk jo tross alt sønnen da, og han er fin han med:-))

Og ja, jeg ønsker også å bli en sånn mormor, som kan stille opp for barn og barnebarn, det må være en sann glede:-))

Skrevet

Ja. Visst er det gull vært med besteforeldre med tid og mulighet til å stille opp for barn og barnebarn. Jeg har også fått masser med hjelp fra mor og far opp i gjennom årene. De har ofte reist 45 mil fra Sverige. Både for rene besøk men også fordi vi har trengt hjelp til bla barnpass:-))) De påstår at det er ren egoisme fra deres side. De ønsker å ha god kontakt med barnebarna på tross av den store avstanden.

Ungene elsker å være sammen med dem på hytta på sommeren. Til og med i år så sier min sønn på 15 år, at han ønsker å være sammen med dem i 6 uker, såsom i fjor:-) Det fine er at mormor og morfar gleder seg til det, på tross at de begynner å bli virkelig modne:-)

Barnebarna er livets dessert, sier mormor...:-)))

Ja, vi er heldige Maud, som har foreldre som både har tid og ork:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...