Gå til innhold

Annerledes sparking?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte å kjenne spark fast fra uke 18 og etter det ble det bare mer og kraftigere, men de siste to ukene har det liksom roet seg på begge områder. Er 24+2 nå, og blir litt bekymret..Noen som har vært borti det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jo min historie ganske skremmende, så viste ikke om jeg skulle svare deg, men da jeg var 23 uker sist begynte babyen å sparke anderledes liksom litt slappere, jeg ringte til bærum og fikk komme inn på dagen, det viste seg at babu hadde væske i magen som igjen viste seg å være kromoson feil...Avbrøt i 27 uke. MEN mest sansynlig ligger babyen din andeledes, du har kanskje fått mere foster vann osv .

Spør om å få komme inn til en sjekk, du kan regne med at alt er bra men bekymringer er unødvendige.

Skrevet

Huff, det var jo forferdelig.. Jeg skal ringe imorgen og og få time..Det er kanskje best å ringe legen? Eller synes du jeg skal kontakte jordmor? Takk for svar.

Skrevet

Jeg er i uke 25+1 og opplever akkurat det samme som deg. De siste 4-5 dagene har jeg også kjent noe mindre kraft i sparkene enn hva jeg har gjort før. Har kjent mye liv siden uke 18-19 og de siste 4-5 ukene mye liv hver dag. Har kjent spark i hele magen. Men de siste dagene har jeg for det meste kjent spark nederst i magen og noe på sidene, men ikke noe på toppen av magen. Men jeg kjenner fortsatt spark , men de er bare mindre kraftige enn før. Jeg ble også litt bekymra da jeg oppdaget det. Tror jeg skal ta kontakt med jordmor i morgen for å være på den sikre siden. Orker ikke gå her og bekymre meg hvis det ikke er noe å bekymre meg for..... Men mest tror jeg det kommer av at babyen begynner å få litt mindre plass å bevege seg på og at det har blitt mer fostervann.

Lykke til! Det er nok ikke noe å bekymre seg over:-)

Skrevet

Takk for svar mummimamma. Jeg ble roligere nå, og samtidig fikk jeg noen fine spark som syntes på utsiden her jeg satt, så jeg føler meg allerede bedre. :) Jeg overreagerer nok litt.. Takk igjen, og lykke til du og!

Skrevet

Jeg er også i uke 25 og har de siste to dagene kjent mye mindre til babyen... Kanskje det er litt vanlig rundt denne perioden?

Jeg var på 3D for tre dager siden (på fredag) og da var alt veldig bra og det var MASSE liv:)

Skrevet

babyen i magen min har sånne rolig-dager hun. virker som om hun tar seg helt ut noen dager, for så å ta det helt med ro noen dager.,,

feks, i dag har hun vært veldig rolig, og jeg har bare kjent et og annet spark "langt inne".

men i går kveld, var det helt baluba, vi satt bare og lo, for magen bulte ut her og der og hun sparket og sparket og sparket!!

Så lenge du kjenner liv, så skal en ikke bekymre seg for at det varierer for mye, før du er over uke 27 iallefall. for som det blir nevnt over her, baby har masse plass, og kan snu seg hit og dit, og det er ikke alle veier du kjenner babyså godt..

Spurte jordmor om dette, og hun sa det var helt normalt at enkelte babyer snudde seg helt rundt, på kryss og tverst flere ganger daglig eller hver dag ettersom, helt frem til uke 27, og noen ganger 30!

Tror de prøver ut forskjelige liggestillinger etc.

Skrevet

Som sagt er nok min historie heldigvis av de sjeldne, men jeg ringte rett til bærum der jeg skulle født da og kom inn for sjekk på dagen. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...