Gå til innhold

Ang soverutiner, 5 mnd????

Anbefalte innlegg

Skrevet

JEg har den siste tiden fått inn en rutine på å gi henne grøt og melk i åtte tiden på kvelden, så er hun i seng ca 20.30. Men jeg ser nå at hun kanskje begynner å bli trett i syv tiden...bør jeg ikke begynne med kveldsstelle kanskje i syv tiden så er hun i seng ca 19.30...hva gjør dere??hvor lenge sover deres babyer på nettene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sønn er 6mnd, men har hatt samme rutine siden før han var 5mnd.

Vi starter kveldstell kl 18, da med grøt.

får så på seg pysj, og får leke ca halvtime

får så mm

natt kl 19...

Han våkner en gang mellom 01-03, sover så igjen til kl 06-07

dette fungerer veldig godt for oss=)

Skrevet

Ikke lett det der,min sønn på 5 mnd. har også lagt seg en gang mellom 20 og 2030, nå begynner han å bli trøtt i 19 tiden, prøvde å legge han 1930,men da våknet han kl 06, litt tidlig syntes jeg. Men det er jo ikke så lett å holde en baby våken heller.

Skrevet

Gutten vår har hatt denne rutinen en god stund nå(er 6mnd):

Klokken 18 får han ca 200ml mme

Så er det kveldsstell..Så lek og kos..

18.30(eller ofte litt over da..) får han en porsjon grøt.

Så legges han ned i sengen, får smokken og natta. Må kanskje inn 1-2ganger før han sovner..Sovner på 5min..Sover da til kl7 neste morgen, uten nattmat.

Skrevet

Hei!

Jeg har en gutt på snart 5 mnd. Han legges ca syv hver kveld.

Har også en gutt på 2 år, og han hadde endel søvnproblemer. I den forbindelse kotaktet jeg hs for råd og tips, og hun sendte meg en artikkel om søvn. I den sto det at de blir trøtt på kveldstid med ca en times intervall - er sånn med voksne også.

Feks man blir trett, men utsetter å legge seg litt, og når man skal legge seg - da er man lys våkne. Forklaringen er at dersom vi er trett klokka ni men syns det er tidlig, kan vi regne med å bli trett kl 10 og så kl 11 osv.

Poenget er at dersom hun er trett kl 19 kan du begynne forberedelsene en halvtime før, og legge henne kl 19. Dersom det passer dere bedre kan dere begynne å stelle kl 19 - da vil hun nok kvikne litt av å bli stelt - og så satse på å legge henne til 20.

Dette har funket for oss iallefall - men det varierer jo litt fra kveld til kveld hvor trett han er- avhengig av hvordan søvnen på dagtid har vært..

Når babyen legges kl 19, sover han noen ganger til ett - noen ganger til nesten fire - det varierer. Det er morgen mellom seks og syv. Det passer greit for oss, siden vi likevel skal opp med 2-åringen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...