MiniMeAndMe+spire Skrevet 18. mars 2007 #1 Skrevet 18. mars 2007 Jeg holder på å bli gaaaal snart, det KLØR overalt!!! Noen som har svangerskaps-kløe her....? Er det DET jeg har?? Klør liksom ustanselig, på ryggen, kinnet, magen, lårene, rompa (nesten som at man klør seg til blods....), puppene, armene.. Det verste av alt, er at det ikke kommer noe spesielt "utslett" heller, kanskje små røde "prikker" på et lite område.... HELP ME!!!!!!
fox`y Skrevet 18. mars 2007 #2 Skrevet 18. mars 2007 Har d sånn æ å,klør som F..... over hele kroppen..skikkelig plagsomt.. har du prøvd a-crem eller olje, d ska hjælp litt iallefall...
sissssie Skrevet 18. mars 2007 #3 Skrevet 18. mars 2007 hadde svangerskaps kløe i forige svangerskap:) eneste som hjlpte på meg var og dusje og smøre meg me baby olje...dette gjor eg i hvertfall 2 ganger dagli...er grusomt når de er i gang:)
MiniMeAndMe+spire Skrevet 18. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. mars 2007 Nei har ikke prøvd noe spesielt, herlighet, kan jo ikke smøre meg herfra til evigheten heller... Men skal prøve A-creme, er jo en sånn "super-krem" Dere som har hatt det, hvor lenge har det pågått da?? (det SER jo ikke så digg ut liksom heller....)
sissssie Skrevet 18. mars 2007 #5 Skrevet 18. mars 2007 ikkje for og skremme men hadde de ut svangerskapet...enkelte dager ingen kløe og enkelte dager enormt kløe.) lykke til
MiniMeAndMe+spire Skrevet 18. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 18. mars 2007 off... håper virkelig ikke det holder på så lenge.... er bare 15 uker på vei nå....
Sommerfugl78 Skrevet 18. mars 2007 #7 Skrevet 18. mars 2007 Armene mine klør! Oppå underarmene. Hvis jeg først begynner å klø... Har smurt med olje el. body lotion, men vet ikke om det hjelper så mye.
Aurora.m/nr.3 Skrevet 18. mars 2007 #8 Skrevet 18. mars 2007 Jepp! Her klør vi!! Dette er tredje svangerskap med kløe, og det har faktisk vært på ulike plasser og til ulik tid hver gang. Med første mann fikk jeg det over hele magen den uka jeg gikk overtid, og da holdt jeg på å bli sprø. Har veldig mye strekkmerker også, så huden virket kjempe tynn. Badet nesten i hvitvask, og fikk noe pappmasje lignende etter fødselen for å stoppe det. (Det skal egentlig stoppe av seg selv...) Med nr. 2 fikk jeg det ca.7mnd på vei, og da først og fremst på lårene. Trodde da at det var sola som gjorde utslaget, men er nå i tvil. Har fått det denne gang på albuene og er snart over i uke 22. Har alle gangene fått "kake"lignende utslett, og det klør omtrent konstant. Denne gangen klør jeg litt på lår og legger også, uten at det er utslett der. Vet ikke sikkert om det er det samme. Legen min anbefalte meg å kjøpe en mild kortisonkrem uten resept, men vet ikke helt om jeg vil bruke det. Vet at kortisom er drepen for huden... Under kjerringråd tipsene har jeg lest at du bør holde deg unna melkprodukter og sukker, og det er jo lett. hehe... Og spise makrell osv. Var en del du skulle ha i badevannet også, så det kan være lurt å ta en titt. Verdt ett forsøk! God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå