Anonym bruker Skrevet 18. mars 2007 #1 Skrevet 18. mars 2007 Jeg tror jeg har fått sopp på brystvortene, eller rundt dem er mer riktig. Det er rødt, litt blankt og klør veeeldig.. og veldig ubehagelig å amme nå!!! Hva skal jeg gjøre? kan jeg smøre på litt cannesten-krem og tørke det av når jeg skal amme? og om jeg har sopp så får vel nurket sopp i munnen da? Takker for svar!
Trisse Skrevet 18. mars 2007 #2 Skrevet 18. mars 2007 Smør litt farris på både brystvorte og i munnhulen til babyen.
Bananas m 1 barn + en i magen Skrevet 18. mars 2007 #3 Skrevet 18. mars 2007 Hvis ikke farris hjelper kan du få resept på mykostatin hos legen din. Det skal også smøres på brystvorte og i munnen til babyen.
Blomman Skrevet 18. mars 2007 #4 Skrevet 18. mars 2007 sjekk ammedebatten - tråd der med link om behandling av brystbetennelse--- nederst i den artikkelen står det om behandling av sopp og. Ellers les på ammehjelpen.no Begge må behandles selv om baby ikke har symptomer og skift ammeinnlegg ved hver amming.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå