Gå til innhold

invitere slekt kun til kaffe??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg om samboer planlegger bryllup og tilsammen er det 104 stk vi ønsker å invitere. det ble ganske mange fler enn vi hadde regnet med, fordi vi har begge så store familier. problemet igjen da er økonomi (tre-retters middag til så mange blir jo veldig dyrt). er det noen som har erfaringer med å invitere f.eks kusiner/fettere med samboer/mann kun til kaffe? Vi skal ha vielse kl.13, middag kl 16 og kaffe ca kl.20,men d er jo vanskelig å beregne hvor lenge middagen dras ut..Hvordan gjennomføre dette i praksis? Jeg mener det kanskje blir kjipt for disse gjestene å "ikke ha noe å gjøre" fra etter vielsen og helt fram til kaffen (og festen) på kvelden og særlig når de reiser langveis fra. det er jo også dumt ift dersom ikke middagen er ferdig akkurat kl.20 kanskje bedre å si kl.21 da for å ha en ekstra time å gå på?

Er det noen som har erfaringer? Verken jeg eller samboer har erfart dette fra de bryllup vi har vært i...kanskje alle må komme til middag uansett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har ingen erfaring vi heller, men må velge å gjøre det økonomien tilsier.

Vi også skal invitere nærmere 90 gjester, og da har vi ikke økonomi til å invitere alle til middag. Vi har valgt å invitere nærmeste familie, tanter/onkler, de nærmeste søskenbarna og de nærmeste venner til middag. Resten av sambos søskenbarn (de er mange) og venner inviterer vi til kaffe/bryllupsfest. Vi skal gifte oss kl 14, og inviterer kaffegjestene til kl. 20. Da satser vi på at middagen må være ferdig, for at de skal slippe å stå å vente. Vi ville ikke invitere noe senere enn til kl 20, synes det er sent nok. Håper jo de kommmer i kirka om de skal til kaffen også, men hva de gjør i mellomtiden blir opp til hver enkelt. Har ikke (iallefall ennå) fått noen negativ tilbakemelding på dette.

Skrevet

Dette med tiden er utrolig vanskelig å beregne. Vi hadde alle til middag,men vi var jo ikke så mange som dere. Hadde vielse kl. 12,middag kl.15. Ting tar som regelt mye lenger tid enn man tror og tiden går så altfor fort. Vi begynte å spise ca.kl 15.30 og var ikke ferdig før ca 19.30. Da hadde vi en times pause før vi tok bryllupsvalsen og deretter kaker. Så vi fikk ikke begynt med kaffen før nærmere 21. Så tror du bør sette kl. 21,eller ha alle til middag.

Skrevet

Ja!det gjør vi...Nermeste fam og forlovere til middag og resten kommer til det vi har valgt å kalle "bryllupsfest" kl 19..Syns det er en super ordnings:)Blir 115 stk da.

Skrevet

Vi blir ca så mange som dere. Vielse kl 13, og middagen starter når alle er kommet til lokalet, i 15-1530-tiden. Toastmasteren skal ha stram regi og taler og sanger er planlagt på forhånd. Dermed skal vi være ferdige i god tid før kaffegjestene kommer kl 19.

Vi velger å invitere alle tilreisende til middag. Jeg synes det er litt kjipt eller, tror ikke jeg ville ha brukt masse penger på fly og hotell dersom jeg ikke hadde vært invitert til hele opplegget. Vi satser heller på en rimeligere middag, så blir det til alle. Det blir kjempebra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...