Gå til innhold

dere som gir barna brød/skorpe e.l


*just me*

Anbefalte innlegg

det er vel forutsett at de har fått tenner da, eller? jeg så i innlegget "hva spiser barna deres nå" at et par stk. svarte de ga brød e.l

jeg har også lyst til å prøve dette, men tuppa er fortsatt tannløs.. ;)

 

var veldig kjekt å se det nevnte innlegget, da jeg hadde tenkt å legge inn et slikt selv. er litt vanskelig å finne på noe til de små når de er i denne alderen synes jeg. her går det i mme, grøt, grønnsaksmos, banan og litt vann. er det litt ensformig og kjedelig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Magnus er helt tannløs, men får skive for det. Han smatter i vei med gommene sine han :)

 

variasjonen her er i forskjellig grøttyper og forskjellig varianter av grønnsaksmos og fruktmos...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert fordel med tenner. Men det er jo bare å prøve, kommer vel bare ut igjen. Gir en små biter så er det jo ikke farlig. Leander har to tenner, men eter ikke så mye brød ennå. Får inntrykk av at han mest smatter det i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kult, så kan vi bare begynne å prøve litt da!:)

er d noen spesiell brødtype som egner seg bedre, el går d for d samme? skjønner d ikke skal være store kjerner i, da;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Kjæresten" til Linea er 7 uker eldre og har spist brødskive med leverpostei (den gule boksen) siden har var 6 mnd. Mamma'n hans ga han bitte små biter i starten. Nå har han vendt seg til bitene og får store biter som han putter i munnen selv... sutter masse på de og synes det er topp med leverpostei i nese, hår og ører!!! Han har forresten fått to tenner nå i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir med litt plantemargarin på, men begynner med leverpostei nå tenker jeg...

 

Baker selv vi (brødbakemaskin!) og har ganske mye hele korn i, tar selvsagt ut de største kornene i Magnus sin skive, men f.eks et halvt solsikkefrø spiser han fint....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det gått i brødskiver i 5 uker... og ingen tenner... har gjerne på leverpostei, men baconost er også supert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt tipset om kaptein sabeltann brød, ikke så grovkornet, ferdigskivet. Da kan ma ha det i fryseren og ta opp skiver etterhvert som man trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det kun to tenner nede men små brødbiter (veeldi små) går fint likevel. Virkar som at ho syns det er godt å `tygge` litt med gommane. Kanskje det lindrar litt tannkløe.

er like gla i brød uansett om det er pålegg på eller ikkje. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mange nyttige svar her, damer! tusen takk:)

men.. ikke helt ferdig enda jeg..;) dere sier SMÅ biter, hva er SMÅ da? erte str.? lillefingernegl? halv teskje? må vel bare pørve meg fram, men har en tendens til å bli litt ivrig.. så ser for meg at jeg pakker i snuppa ei halv skive på tvers, lissom!:D

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker jeg kommer til å begynne med biter jeg kniper av med neglene, altså bitte bitte smått. Som en liten hybelkanin liksom (beste sammenligning jeg har, for det er det jeg lksom føler jeg ser mest av for tiden). Ved hun synes det er litt ekkelt når hun får for stor klump med banan, så... Hun fikk spise på en skalk i går og det gikk fint med de smulene hun fikk i seg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...