Anonym bruker Skrevet 18. mars 2007 #1 Skrevet 18. mars 2007 Min 2 år gamle gutt er kommet inn i en periode hvor han dytter.Jeg snakker veldig mye med han om dette og han vet godt at det er galt, men gjør allikevel. Etter 2-3 ganger på rad blir det konsekvenser i form av at vi går hjem fra lekeplassen o.l, men det ser ikke ut til at dette biter på han. Noen som har råd? Begynner jo å bli pinlig når vi er med andre barn....
Tingelingelate med to tomater Skrevet 18. mars 2007 #2 Skrevet 18. mars 2007 Har akkurat samme problemet med min 2 åring. Har enda ikke funnet på noe som kan få han til å slutte og det er ikke moro når vi er sammen med andre barn.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2007 #3 Skrevet 19. mars 2007 Vet akkurat hvordan det er. Min 2 år gamle sønn dytter ofte andre barn under lek. Vi snakker til han hver eneste gang om det ikke er lov å dytte andre. Men det ser ikke ut som han forstår så mye av det. Vi bare fortsetter å fortelle han at det er galt så får vi håpe han slutter om ikke lenge, for jeg er enig at det er litt pinlig blandt andre.
___ Skrevet 19. mars 2007 #4 Skrevet 19. mars 2007 Jenta vår hadde samme problem en stund. Å si at det ikke var lov hjalp ikke i det heletatt. Det som hjalp var da vi ble veldig beviste på å vise og fortelle henne hva hun burde gjøre i steden. Bad henne gi det andre barnet en klem, viste henne at hun kunne hente en annen leke osv. For oss virket det som om problemet var at hun ikke viste riktig hvordan hun skulle oppføre seg. Da forsøkte hun med dytting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå