Anonym bruker Skrevet 18. mars 2007 #1 Skrevet 18. mars 2007 Jeg skal være fadder for min gode venninnes barn, og lurer på hvor mye det er vanlig å gi i gave. Vi ligger på ca 200-300 i jule og brusdagsgaver, til bryllupene gav vi gave for ca 1500 til hverandre. Vi har begge god økonomi, så det er ikke selve verdien jeg lurer på, men hvilket område ligger vi på? Føler 200-300 er lite, men skal det være på nivå med en bryllupsgave? mer? mindre? Vil ikke gi for mye heller. Ikke for at jeg vil "spare pengene", men for å ikke virke "over the top", så det blir flaut for begge parter.
Sorensen Skrevet 18. mars 2007 #2 Skrevet 18. mars 2007 Jeg vil ikke tænke på hvormeget,men betydningen af gaven. Jeg kan give en gave på 100 op til 1000 kr med en stor betydning-som fadder er du jo en person som er tæt på barnet-og barnet kender ikke pengenes værdi men som person er du meget værdifuldt.... Noget du kan tænke over....
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2007 #3 Skrevet 18. mars 2007 Har lest om faddere som har opprettet fond og/eller sparekonto eller foretar sikre invisteringer til fadder barnene, og har da til dåp, bursdager, jul og konfirmasjon satt inn forskjellige beløper. Noen har også gjort det slik at de har satt inn en liten sum i mnd. Eller begge deler, men det kan jo kreve en ganske god økonomi. Men det er viktig å ikke sette noe på verdi over (tror det er:) 75 000kr i barnets navn før det fyller 18, da blir kontrollen "overtatt" av overformyderiet (eller noe i den duren), alternativ på konto er å sette i ditt navn, men som ikke kan disponeres av deg alene. Da f.eks deg og en/begge av barnets foreldre, eller barnet selv... Hør event med en bank hva som er greiest. Poenget med dette er jo at de skal få det lettere med tanke på utdannelse, etablering etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå