Gå til innhold

6 mnd grøt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare havre grøt og hvete grøt å få tak i? Det er vel gluten i begge disse typene?

Hva gjør jeg da? Skal de ikke bytte på med en annen type innimellom eller er ikke det så farlig lenger?

Han fikk havre grøt og ris grøt fra 4 mnd.

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer også,ikke lyst å starte meg gluten riktig enda....Hirsegrøt kanskje??Vet ikke om det er gluten i den...?

Skrevet

Aner ikke, det står jo ikke på pakkene.....

Noen som vet?

Skrevet

Hvis det er mistanke om cøliaki så skjønner jeg at du tenker på dette, da ville jeg nok gått til en helsekost butikk og kjøpt korn som du koker grøt av selv.

Skrevet

husk at det også er positivt å innføre gluten så lenge man gir mm!

men jeg er med på tankegangen deres.

Skrevet

Men man kan jo bruke mais grøt og risgrøt til 6mnd babya åsså=) må jo ikke være 4mnd. står på pakken åsså at man kan tilsette litt fruktmos el. når dæm blir litt større =)

Men gluten e jo lurt og bynne med mens man enda amme.

Skrevet

Ingen tegn til cøliaki, han har jo fått grøt med gluten 1 gang pr dag.

Vil det da si at han er tilvent gluten og det ikke gjør noe om han bare får grøt med gluten?

Vet at de kan få 4 mnd grøt men lurte på om det var noen til 6 mnd som ikke inneholt gluten. : )

Skrevet

Ingen tegn til cøliaki, han har jo fått grøt med gluten 1 gang pr dag.

Vil det da si at han er tilvent gluten og det ikke gjør noe om han bare får grøt med gluten?

Vet at de kan få 4 mnd grøt men lurte på om det var noen til 6 mnd som ikke inneholt gluten. : )

Skrevet

Jeg har ikke en gang tenkt på at dette er noe de må tilvennes, jeg!! Hør med HS men jeg tipper han er tilvent hvis han spiser et måltid med grøt hver dag!

Skrevet

kan trygt begynne å tilvenne glutengrøt når de er 6mndr :)

Hvis de har fått grøt av før..

For å tilvenne gjorde jeg det her:

dag1

1skje glutengrøt og resten glutenfri grøt

dag2

10ml glutengrøt og resten glutenfrigrøt

dag3

20ml glutengrøt og resten glutenfri

skjønner?

økte med 10ml hver dag helt til det bare var gluten grøt..

hvis babyen reagerte fikk vondt i magen eller noe sånt så økte ejg ikke gluten dagen etter men hadde samme mengde som dagen før..

Skrevet

Det m gluten ha eg aldri hørt om, så eg ha bare kjøpt grøt.Men så på pakken nettopp, og i småfolk sin havre m eple var d naturlig innhold av gluten (6mnd)

Skrevet

Lager hirsegrøt selv, og vesla elsker den, Ikke gluten i den..

Ellers blir det mais eller risgrøt som jeg vet om som det ikke er gluten i (fra 4 mnd)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...