愛 siusiu 龍 Skrevet 18. mars 2007 #1 Skrevet 18. mars 2007 noen som har bare ammet og opplevd at melka har minket fordi babyen har bestemt seg for å sove hele natta (6-9 timer) ? babyen min på 2 mnd har sovet 6 timer om natta i et par uker nå. i dag sov hun 10 timer (!!!) men er jo redd for melka da..... noen?
愛 siusiu 龍 Skrevet 18. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2007 ja jeg føler meg litt heldig hehe. men tør ikke snakke så høyt om det. BANK I BORDET! kanskje babyen ser hva jeg skriver å begynner å våkne igjen... hihi ;o)
DiddiDaddi Skrevet 18. mars 2007 #5 Skrevet 18. mars 2007 Jenta mi ammer heller ikke om natten, ammer siste gang i 20-22 tiden, og deretter i 06-07 tiden. Så langt har det gått fint med melka, hun er 10 uker - og har sovet over nattammingen siden hun var ca 6 uker. Helsesøster sa at så lenge babyen er fornøyd, legger på seg og sover så lenge får hun nok mat ellers i døgnet, også må en bare være oppmerksom på signalene om hun skulle få for lite. En ettermiddag nå nettopp merket jeg på henne at det var litt lite mat, og da våknet hun og ammet tre ganger den natten og fikk opp produksjonen, og deretter fortsatte hun å sove hele natten. Så babyen din sier nok i fra om det blir for lite - kos deg med nattesøvnen )
belli72 Skrevet 18. mars 2007 #6 Skrevet 18. mars 2007 Mine eldste sov gjennom - alttså 6 timer eller mer i strekk om natten - fra de var 6 uker gamle. Ofte orket de bare et bryst, så jeg pumpet det andre om morgenen. Tror det kan være lurt med tanke på å ikke minske produksjonen, selv om det er litt masete med pumpingen....
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 18. mars 2007 #7 Skrevet 18. mars 2007 Tulla sov seg igjennom natta da hun var noen uker gammel. 8-9 timer. Har alltid hatt mer enn nok melk. Jeg pumpet meg da før jeg gikk å la meg, eller før jeg ammet henne om morgenen. Var veldig mye melk. Og den var som fløte, hun la på seg masse enda jeg bare ammet hver 4 time ca og det ble bare 4-5 måltider pr dag.
愛 siusiu 龍 Skrevet 18. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 18. mars 2007 ja, jeg pumper meg rett før jeg legger meg etter hun har spist og om morningen etter hun har spist frokost, for da er det fullt hehe. jeg har merket at etter hun har sovet over natten vil hun ammes oftere på dagen og om kvelden. på kveldstid henger hun limt til brystet hver time omtrent.. kan bli slitsomt, men da suger hun seg vel opp til ammefri natt kanskje. det virker som om hun er fornøyd med det hun får, men det blir spennende å veie henne på neste kontroll om noen uker. ja det er jo sant, man kan jo øke produksjonen da.. men det er tungt altså.. uffemeg. koser meg med søvnen og håper det varer )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå