Gå til innhold

Tråden for de som vil vente leeenge med nr. 2:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt til å vente 4 eller 5 år med å få nummer 2. Flere som skal vente noen år? Hva er årsaken til at dere vil vente?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Jeg vil vente leeenge med neste mann ja:) av den enkle grunn til Mathias gutten vår (som snart er 9mnd) har skremt livet av oss:) nå går det veldig bra, men han har slitt med kolikk, andre type magesmerter, for høy aktivitet i indre organer, søvnvansker og har vært ganske så tidlig ute med fysiske "oppdagelser"!!:) vi har blitt enige om at vi ikke klarer alt dette en gang til nå...for det har vært mer enn slitsom!! og vi føler vi ikke har blitt skikkelig kjent med lillegull før nå:( jeg vil vente 4-5 år med nestemann som deg...om det blir en nestemann da:)

Hva er årsaken til at dere vil vente?

Skrevet

Vi begynner vel med aktiv barnelaging når Linea er 2 1/2. Synes ikke det skal bli for stor aldersforskjell mellom ungene, men jeg vil gjerne i det minste se slutten på bleie tiden til en før neste man kommer. Er imponert over de som i det hele tatt tenker på å lage nr to mens de er i permisjon med nummer 1. De kan umulig ha hatt kolikk barn!! ;P

Skrevet

Jeg hadde i utangspunktet tenkt til å ha ca 5 år i mellom allerede før Nikolai ble født, og det har blitt ytterligere forsterket etter at han ble født! MIne grunner til å vente

Jeg har lyst til å bli ferdig med utdannelsen og få jobbet litt før nr.2

Jeg tror at det er en påkjenning for den eldste å plutselig måtte dele på mamma og pappa. Når eldstemann er 4/5 år så forstår han mer og kan tom syns det er morsomt å få småsøsken. Nikolai er en UTROLIG kravstor baby og jeg har rett og slett ikke tid til noe annet enn han! I tillegg så har jeg en frykt for at jeg ikke skal klare å elske en annen baby like mye som jeg elsker Nikolai.

Skrevet

Akkurat det med å elske nestemann like mye som den første har vi snakket om på barselgruppa, og de som har erfaring sier at man elsker de like mye ;). Men de er enda flinkere til å kose med yngstemann enn med første fordi man liksom er tryggere og kan konse om å kose i stedet for å bekymre seg.

Ser ut til at kjærlighet er en av de tingene som det bare blir mer av jo flere man deler det på!

Skrevet

hei! hører vel ikke til i denne tråden jeg men.... måtte bare vise litt medlidenhet med deg crazymama.

har også hatt en kolikkunge, han er nå 18 mnd. følte heller ikke vi ble kjent med ham før etter maaange mnd.

jeg ble gravid ufrivillig med neste som nå er 2 mnd og skjønner godt de som er skremt.

for meg var ikke abort noen løsning så måtte bare ta det som kom. heldigvis er den nye babyen mye enklere å ha med å gjøre. ingen kolikk og sover godt om nettene foreløpig.

men GUD så slitsomt med to tette! iallfall når man ikke har avlastning.

man skal være veldig klar over hva man går til når man vil ha to tette iallfall. haddde jeg visst det jeg vet nå hadde jeg brukt tilleggsprevansjon hihihi. men det er jo kos også selfølgelig. angrer ikke i det hele tatt nå! (og med tot tette går man fort ned i vekt, ha ha :-) )

Skrevet

Vet ikke hvordan det blir med oss enda, er litt ubestemmelig for tiden. Men; mellom meg og søsteren min er det 6 år. Det betyr at vi aldri har gått på samme skole, og nesten aldri lekt sammen. Jeg var den teite lille kleggen som ville være med søsteren min å leke, men jeg var aaaaaaaltfor liten, teit og skjønte ingen ting. Det var ikke meningen at det skulle være 6 år mellom, men ting gikk galt noen ganger, så ting tok lenger tid enn planlagt. Resultatet er at jeg vokste opp med to mødre og ingen søsken;)

Først i voksen alder har vi hatt noe felles, men vi har alltid vært på forskjellige stadier i livet. Noe å tenke på det også..

:)

Skrevet

Nå tenker jeg å vente lenge med nr 3, men siden det vil bli min andre graviditet så synes jeg at jeg kan svare her jeg også :)

Nå er guttene 5 mnd og om vi skulle få lyst på en til, så blir ikke det før de er rundt 4-5 år, ferdige med bleier og er blitt mer selvstendige.

Nå er det ikke sikkert at det blir noen nummer tre da, men det blir i alle fall ikke to tette gravidteter her!

Skrevet

Hei TreSmåKinesere:)

Tusen takk:)

Godt å høre at din nr. 2 var en mye "enklere" baby:) men som du sier er det nok uansett utrolig slitsomt med to tette...det tviler jeg ikke et sekund på!:) og i allefall uten avlastning!!! der er jeg heldig da...samboer er veldig flink med småtten, men det er bare det at han så sjelden er hjemme, ellers så er svigers helt utrolig flinke og ringer gjerne og spør om jeg vil ha litt "fri", samme med mamma og mathias sine tanter:) så det har hjulpet meg masse, hadde ikke klart meg uten de:) jeg tør ikke ta sjansen på at vi får en "enkel" baby, så det blir noen år til vi kommer til å prøve på nestemann:)

Skrevet

Hei Elendig mamma-Prinsesse 19/9

Det er 6 år mellom meg og søstern min også...helt frem til hun var 18 år hadde vi et "sådær" forhold, mye krangling og slossing, men hvilke søsken gjør ikke det da?!?:) Etter dette har vi hatt et veldig bra forhold vi og føler ikke jeg hadde 2 mødre og ingen søsken...så dette kommer nok veldig an på...:)

Skrevet

Elendig mamma- Jeg har faktisk en helt annen erfaring enn deg. Jeg har to yngre søstre, hun ene er 3 år yngre enn meg og hun andre er 8 år yngre. Jeg har alltid hatt et bedre forhold til yngste. Jeg syns det var kjempe stas med en liten søster og tok med henne overalt- på svømmehall, tur etc. Siden det er stor forskjell har vi nesten aldri kranglet og hun er bestevenninnen min i dag. Hun mellomste og jeg har kranglet MASSE og vi har et godt forhold i dag, men det er absolutt meg og minste søsteren som er nærmest.

Skrevet

Jeg skal også vente kjempelenge!

Ser for meg 6 år kanskje?

Erlend har vært et meget krevende barn, som har behøvd oppmerksomhet hele tiden, og som i en alder av ett år framdeles ikke sover hele natten.

I den verste perioden var han oppe mellom 10 og 16 ganger hver natt, og det har rett og slett slitt meg ut.

Jeg gikk som en zombie i de første 10 mnd, og er framdeles så sliten at jeg bare vil gråte om morgenen når han våkner :(

Jeg har klart det med Erlend, men jeg kan ikke fatte og forstå hvordan jeg skulle ha klart å ha enda en unge å ta vare på!

Jeg blir også sjokkert når folk planlegger nr. to før minstemann har blitt minst to år.

Jeg ble gravid da Erlend var 9 mnd, men å få enda et barn ville ha tatt knekken på meg, og det ville ha vært dårlig gjort ovenfor Erlend. Derfor valgte jeg abort, selv om jeg er aldri så mye imot det.

Skrevet

Elendig mamma: Det er 5, 10 og 13 år mellom meg og mine søsken, men det har aldri vært et problem. Jeg blir nok mer som en "tante" for hun yngste, men det er forsi jeg flyttet hjemmefra da hun var to år.

Den eldste og jeg har kranglet mye, men nå er vi gode venner.

Jeg synes det var godt å få ha mamma og pappa for meg selv i så mange år, og ser ikke negativt på å ha så mange år mellom søsken ;)

Skrevet

Ja, skal vente noen år før nestemann kommer. Har 2 utdannelser jeg må få fullført, og når de er ferdige er Maren 4 år gammel.. Men dersom jeg finner det for godt, kan det bli litt før. Må se det litt an!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...