Anonym bruker Skrevet 18. mars 2007 #1 Skrevet 18. mars 2007 Synes mi spiser så lite. Vanlig dag: Frokost: Knapt 1/2 polarbrød grovt,( ikke sånne runde, men sånne todelte, mellom 1/2 og 1 sånn halvdel). Nesten 1 yoghurt naturell. 4-5 super eplejus. Lunch: Litt mindre polarbrød en til frokost. bare 5-6 biter. Noen super eplejus, og evt halv fruktmos beger, eller 1/2 banan. Middag; Noen få pølsebiter, eller en fiskepinne. 1/2 pannekake kanskje. NEKTER grønnskaer. Evt, noen biter brød. Noen super eplejus. Kveld: 1/2 polarbrød, og noen få super jus. En del kvelder kan hun spise en del druer og en pære til barnetv. Føler hus spiser lite......
*jaja* Skrevet 18. mars 2007 #2 Skrevet 18. mars 2007 Jenta mi spiser nok litt mer. Frokost: 2 skiver med pålegg + et glass melk. Lunsj 1 skive med pålegg + yoghurt + et glass melk eller juice Kanskje en paprikabit/agurk/druer etc til. Middag En porsjon middag, være seg det vi har til middag + et glass vann Kvelds Hvis kveldsen er tett opp til middagen, så får hun en bolle med frukt (en halv appelsin, en halv banan, en plomme og et halvt eple) kan også spise en skive hvis det er lenge siden middag. Melk til dette måltidet.
2005&2010 Skrevet 18. mars 2007 #3 Skrevet 18. mars 2007 Jenta mi spiser noen dager mye, andre lite. Vanligst er: Morgen: En bolle med grøt, med melk og vann til (noen slurker med melk, men vil mest ha vann) Fruktfudge etter grøten Lunsj. Skorpa på en brødskive, en youghert eller fruktmos, og kanskje litt banan eller kiwi. Middag: Et helt middagsglass med dessert, eller hvis hun kan spise det vi har, så spiser hun en hel potet, grønnsaker, saus og kjøtt/fisk, spørs hva vi har. Mellommål: En yougert eller fruktmos, spørs hva hun fikk til lunsj, skorpe eller en kornmo kjeks med smør på. Kvelds: En bolle med grøt, med melk til eller vann. Får vann mest av dagen, men drikker også noen ganger de drikkene med sugerør til ettåringene. Eller så prøver jeg melk ofte, men hun er ikke så glad i det lenger.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2007 #5 Skrevet 20. mars 2007 Mitt lille hjerte pa 14 mander er IKKE glad i frukt! jeg har provd a puree, koke, kutte opp i spennende biter....men det gar bare ikke. Hun plukker det opp og kaster det rett pa gulvet..vil absolutt ikke prove. Vi har provd druer, pare, eple, applelsin, kiwi, banan, Blabar, you name it. Jeg horer pa andre modre at deres barn elsker frukt, og er redd for at min datter ikke far i seg nok vitaminer og stoffer. Jeg gir henne ikke frukt juice, da jeg er redd hun skal fa tann rate.# Hun elsker yogourt, spiser gjerne organisk frukt Puree fra butikken som er lagd for babyer, men dette er jo ikke 'lagd av mamma'.. er det andre med samme problem? hilsen mamma
MintCondition Skrevet 20. mars 2007 #6 Skrevet 20. mars 2007 Guro er 14 mnd og spiser: Frokost: 1 skive + litt melk Lunsj: to skiver + vann Yoghurt og litt frukt i mellom der Middag: ja, masse Kvelds: 1-2 skiver + lit melk Innimellom mer frukt også, mellom vi kommer hjem fra bhg og middagen er klar f.eks.
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 20. mars 2007 #7 Skrevet 20. mars 2007 Her blir det spist: frokost: en bolle med grøt el. 1 skive+ melk lunsj: melk + frukt evnt yoghurt middag: 1-2 porsj av det vi spiser. Grønnsaker til dessert (får han det til middagen så spiser han kunn gr.sakene) kvelds: en bolle grøt + melk småspiser frukt innimellom....
HalvMaraton Skrevet 20. mars 2007 #8 Skrevet 20. mars 2007 Alle har vel forskjellig stoffskifte, så det er vel lettere å se om hun er over/undervektig enn å skulle regne ut hvor mye hun må ha i seg? Hvis hun er passelig i vekt er det jo ingenting å stresse med!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå