Gå til innhold

Tommelkrise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår gutt på 9 uker er inne i en krise om dagen: han leiter voldsomt etter tommelen. Problemet er at han har knyttet neve, og da er den ikke så lett å finne. Dermed spytter han ut tutten, leter etter tommelen og blir så sint når han ikke finner den. Til slutt begynner han å skrike. Da må mamma eller pappa finne tutten, så er det på´an igjen. Noen ganger "spsier" han litt på genser-ermet også, men ikke så lenge. Det smaker jo ikke noe godt. Han kaver og slever, og er egentlig veldig trøtt.

Det er litt morsomt å se på, men han blir så fortvilet selv. Vi har forsøkt å hjelpe han uten at han helt skjønner dette med å få tommelen ut. Er det flere som har opplevd dette?

:-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat samme problemet her i gården, jenta vår på 6 år fant den selv da hun var 5 mnd, kavet lenge hun også husker jeg. Å nå er lillebror på samme runden.

Skrevet

Hehe, vår gutt leter også etter tommelen, men da er jeg raskt borte med smokken hans, for jeg vil for all del ikke at han skal begynne å sutte på tommelen (vanskeligere å vende av med den=)). Men han er nå litt søt å se på når han får tommelen inn i munnen og sutter som en gal=)

Skrevet

Mitt gull på 6 uker har visst ikke helt skjønt at han har fingre enda...her er det heller kaving for å få hele hånden inn i munnen også blir han illsint når han liksom ikke får skikkelig sugetak. Før småtygget han bare på hånden når han var sulten, men nå har det gått over til å være ellers også når han ikke vil ha pupp...kanskje han godtar smokk etterhvert eller i det minste finner tommelen han også ;)

Skrevet

Heller smokk enn tommel! Kan få problemer med tannstilling senere i livet.. Det er jo ikke lett å venne de av tommelen... Den sitter jo fast og er med over alt..! Ta heller å la han få sutten, om dere så må dytte den inn tusen ganger.. Her tar vi ut hendene så fort han sutter på noen av fingrene.. Men han sutter på sutten da.

Skrevet

Vi lurer veldig på om vi skal begynne med smokk. Her suttes det litt på tommel (9 uker, har akkurat funnet fingeren), men jeg tar den som oftest ut ganske fort. Når han begynner å sutte når han ar lagt seg putter jeg min egen finger borti og han sutter på den. Håper han kanskje da ikke blir vant til sin egen finger etc og at det blir lettere å slutte. Men har egentlig ikke det store problemet med dette enda, han sutter ganske lite og sovner av seg selv (føler meg heldig) Men han var ganske søt før han fant fingeren da, og dyttet knyttneven i munnen, i øyet og litt i nesa :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...