Gå til innhold

Hjelp!! Noen som har slitt med puppenekt???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om vi har fåt en liten en med brystvegring.

Er det noen her som har slitt med det?

Kan dere i såfall være så snill og svare meg på disse spørsmålene?

Jeg er kjempefrustrert og trenger mange svar.

1: Hvordan utartet det seg?

2: Hvor gammel var babyen da det dukket opp?

3: Fant dere noe årsak, og hva var den?

4: Tok babyen flsken helt fint med puppenekt, eller var den også problematisk?

5: Spiste babyen helt vanlig på natten/i halvsøvne, eller var problemene like store da?

6: Hvor lenge slet dere med puppenekt?

7: Hvordan fikk dere løst problemet?

Jeg blir kjempetakknemmelig for alle svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

8 mnd å puppenekt, men la han til som vanlig og etter noen dager var det helt vanlig igjen. ikke gi opp. kan være luftsmerter eller andre årsaker, men det roer seg nok etterhvert

Skrevet

Min bebis hadde en slik periode rett etter fødse. Men da bare på ene siden. Så jeg la han alltid til på den slemme puppen først, for da var han jo veldig sulten. Pluss at jeg la han i tvilling stilling for å "lure" han. Men tror du bare må legge han til som hun over her skriver. Blir de sultne nok så tar de den.

Skrevet

Hvis du søker på puppenekt i forumet på denne siden, er jeg sikker på at du finner mye informasjon ;o)

Skrevet

Babyen min ville absolutt ikke ha pupp da jeg hadde mens, ble sinna og vred seg unna (tror melka rett og slett smakte vondt!). Var rundt 3-4mnd da. Tok flaske uten problem, og tok også pupp i halvsøvne. Gikk over etter noen dager. Har babyen din feber og virker slapp (kanskje han/hun er litt "lat" og ikke gidder å suge) ?

Skrevet

Han var forkjølt og fikk flaske med pumpet melk i en uke, etter det så nekta han ta puppen :-(

Han var da 5 mnd.

Årsaken er vel at han fikk smaken på flaska og fant ut at det var så mye lettere!

Ja han tok kun flaske!

Han tok ikke puppen i halvsøvne heller

Vi slutta amme, for han bare blææææ, når jeg skulle gi han pupen igjen.

Så her ble ikke problemet løst :-(

Skrevet

Rebekka blir bare kjempe urolig og veiver med armer og ben i sinne. Jeg har nok melk, og hun er ikke for lat til å suge. Hun har nettopp vært syk (er mulig det kan ha noen sammenheng med årsaken) men hun er frisk og rask nå så det er ingen grunn til at hun ikke vil ha mat. Hun bare gråter og er kjempesint og urolig når jeg prøver å legge henne til. Flaske eller kopp vil hun heller ikke ha. Problemet er rett og slett at hun er for urolig til å spise, og da spiller det ingen rolle hva hun spiser av. Eneste måte å få i henne mat på er å sette henne henne i selen og bysse rundt på henne mens jeg klapper henne på rompa og halvveis hopper opp og ned. Det er utrolig stressende å slitsomt. På natten eller når hun er i halvsøvne på dagtid spiser hun helt som vanlig. Hva tror dere? Tror dere det kan være puppenekt?

HI (kom boti anonymknappen i stad)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...