Gruffalo Skrevet 18. mars 2007 #1 Skrevet 18. mars 2007 Blir de utafor samme dag av denne vaksinen? Lurer på om det vil gå greit å ha han i barnehagen etter kontrollen.
Sjokoholikern Skrevet 18. mars 2007 #2 Skrevet 18. mars 2007 Ifølge min helsesøster var det iallefall ikke noe problem for meg å jobbe (er dagmamma til to) etter at gutten min fikk vaksine. Men bare si ifra til barnehagen at de må følge litt med, hvis han får feber må de bare sende ham hjem.
To trollunger + en spire Skrevet 18. mars 2007 #3 Skrevet 18. mars 2007 Går ofte 8-10 dager før reaksjonen evt. kommer.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2007 #4 Skrevet 18. mars 2007 Vi fikk beskjed om at feber kunne komme etter 6-12 dager.
Ranveig R Skrevet 18. mars 2007 #5 Skrevet 18. mars 2007 Det helsesøster sa til oss var at den vanlegaste reaksjonen var feber, og at den som regel dukka opp ca ei veke etter vaksina var tatt. Men ho sa og at ein sjeldan gong kunne ungen bli hoven og raud rundt stikket og ville då få ubehg i forbindelse med dette. Men dette var veldig sjeldan. Eg tenker eg ville sendt ungen i barnehagen, og gitt beskjed om at han hadde fått vaksine så dei kunne vere oppmerksom dersom det skulle kome nokon reaksjon. Guten vår fekk feber 6 dagar etter vaksina, og den varte i 4-5 dagar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå