Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 10 uker, og da hun var 5 uker øvde vi litt på å gi med flaske, og hun klarte det kjempeflott! Etter å ha klart det uten problem noen ganger, øvde vi ikke mer på en stund...og nå går det bare ikke! Vi har prøvd mange ganger nå, pappaen gir så lukten av pupp og mamma er langt unna, vi har prøvd å gi når hun er kjempesulten og når hun bare akkurat har begynt å bli sulten. Uansett tidspunkt kaver hun seg helt voldsomt opp, klarer ikke å skjønne å suge på smokken, og blir helt utrøstelig...er så rart når hun klarte det så godt før! Vi har prøvd forskjellige flasker og smokker, men må vel bare prøve flere? Er det noen som har hatt samme trøbbel og som har klart å få babyen til å ta flaske igjen? Noen tips? Er det en flaske/smokk som kan gjøre det enklere for henne å få det til?

Har prøvd å gi på kopp også, men det går like dårlig, hun kaver seg opp og spytter ut...sukk...vil så gjerne at hun skal få det til, er så fint om pappaen også kan gi mat, og jeg kan bli litt "friere" innimellom. Takker for tips :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Vi skal til å innføre litt flaske her også, har tenkt til å gi lillegutt det en gang i uka eller noe sånn at venner seg til det, men ikke blir for vant :)

Spent på hvordan det går!

Har du prøvd de flasketutene som minner mer om brystvortene enn de vanlige? Tror det er NUK sine?

Jeg har ingen erfaring med flasking, har bare hørt om de...

Skrevet

Takk for tipset :o) Skal se om jeg får kjøpt sånne smokker i morgen - er jo verdt å prøve! Ellers får vi bare øve videre, og går det ikke så går det ikke... Ingen andre som har tips?

Skrevet

jeg har ikke noe tips dessverre..kunne trengt det selv, for vi har det akkurat sånn her også. jenta er 10 uker hun også, tok flaske fint for noen uker siden. så på torsdag dro jeg ut med noen venninner, drakk to pils, men måtte bare dra hjem igjen etter to timer..da hadde hun hyla siden jeg dro, og hadde begynnt å få en slags hikste-krampe.. det var helt forferdelig:(

Skrevet

Prøv flaskene til MAM. De smokkene kan du også kjøpe utenom og de kan også brukes til avent flaskene!

MIn lille-gutt tar de kjeme fint!

Mye bedre form på de!

Skrevet

Fikk et tips i starten om at det budre være pappan som ga flaske i starten. Da vender småen seg til at pappa har flaske og mamma har pupp, og dermed aksepterer flasken bedre. Men dette var jo fra straten av, men kanskje verdt å prøve likevel.

Gutten vår er så glupsk at han spiser uansett hvilke "flaske" det er. Varierer mellom original-flaske (pupp), tåte-flaske, tutt og brystskjold. Bare han får mat eller noe tutte på er han fornøyd. Heldigvis!!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...