Caker*fikk to babyer 21.06.06* Skrevet 18. mars 2007 #1 Skrevet 18. mars 2007 Har dere meldt dere inne?
Caker*fikk to babyer 21.06.06* Skrevet 18. mars 2007 Forfatter #2 Skrevet 18. mars 2007 ...for det går nemlig ikke ann å melde seg ute... *klasker meg i panna...jeg hater skriveleifer!!* Jeg mente * har dere meldt dere inn? *
Annette m/jenteengel & Sander Skrevet 18. mars 2007 #3 Skrevet 18. mars 2007 Nei, fortell... har de hjemmeside?? =)
Caker*fikk to babyer 21.06.06* Skrevet 18. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. mars 2007 www.prematurforeningen.no Masse nyttig stoff, masse historier, forumer, og som medlem får du Prematurposten ett visst antall ganger i året, med enda mer nyttig stoff. Litt synd det der litt lite aktivitet på forumene... innleggene lese mange ganger, men det er sjelden mange svar å få.. Jeg oppfordrer prematurforeldre å hvertfall ta en kikk på siden dems!
Annette m/jenteengel & Sander Skrevet 18. mars 2007 #6 Skrevet 18. mars 2007 Takk for tipset. Det skal jeg gjøre =) Vår er født i uke 34+0, så han er ikke såå prematur, men likevel. Det dukker opp spm. i ny og ne gitt!!
*Maggi* Skrevet 18. mars 2007 #7 Skrevet 18. mars 2007 Jeg er inne : ) - som medlem i Prematurforeningen, mener jeg : ) Har ikke hatt så mye med dem å gjøre etter at vi kom hjem fra sykehuset, men har vært på et par medlemsmøter hvor det har vært interessante temaer oppe. Er innom nettsidene deres innimellom, og synes Prematurposten er veldig bra. Vil tro at de som sliter med senskader på barna sine, eller som sliter med å komme over den vanskelige starten man har fått, vil få mye igjen for å være medlem her. Ikke er det dyrt heller - tror det er 300 pr. år det koster, og det er en bra jobb de utfører. Ser de trenger flere til å være med å drive foreningen, og jeg har vært inne på tanken om å melde meg, men jeg vil først finne ut av hvordan tiden med et nytt prematurt barn vil bli, før jeg melder meg til tjeneste.
Caker*fikk to babyer 21.06.06* Skrevet 19. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 19. mars 2007 Jeg er også inne. Syns det var helt naturlig å melde meg inn der! Syns det er synd at det meste foregår i Oslo, da jeg bor noen timer unna storbyen. Kunne også tenkt meg å være med på møter og lignende. Som deg har jeg også sett at de trenger folk, men jeg vet ikke om det er noe jeg kan bidra med fra her jeg bor. Jeg kan jo sende en mail og høre.. Det er absolutt viktig arbeid de gjør, og på Medlemsplassen og i Prematurposten er det masse nyttig å hente. Tenker på deg, Maggi! Spennende med nytt barn! Lykke til!
Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 20. mars 2007 #9 Skrevet 20. mars 2007 Vi fikk en gutt 12 uker før tida og har ikke følt noe behov for å melde oss inn i Prematurforeningen. Sønnen vår har hatt mange "startvansker", som mye sykdom pga. lungeproblematikk og store spiseproblemer, men dette begynner å normalisere seg nå (han er nå snart 3 1/2 år.). Har vært litt inne på nettsidene til Prematurforeningen og har lest mye interessant der, men har ikke hatt noe behov for å melde oss inn.
*Maggi* Skrevet 20. mars 2007 #10 Skrevet 20. mars 2007 Jeg skjønner ikke hva du mener når du ikke har hatt noe behov for å melde dere inn...... Du sier jo selv at du har vært inne på nettsidene deres og lest mye interessant der. Prematurforeningen er en frivillig organisasjon som er foreldredrevet, og har behov for støtte fra oss prematurforeldre for å få gjort viktig arbeid for våre små. Hvis alle hadde tenkt som deg, hadde ikke foreningen hatt mulighet til å eksistere i det hele tatt. Synes du "snylter" litt jeg da, når du gjerne vil bruke tjenestene men ikke ønsker å være med å støtte opp om foreningen som gir deg muligheten, men det er nå min mening....
Caker*fikk to babyer 21.06.06* Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #11 Skrevet 20. mars 2007 Må si meg enig med *Maggi* der!
tvilling77 Skrevet 26. april 2007 #12 Skrevet 26. april 2007 Hei. Jeg har ei jente født i uke 31 , 855g. Jeg har sidene i fjor vært aktiv i Prematurforeningen og det har gitt meg veldig mye. Prematurforening er en foreldredrevete forening som jobbere for at alle foreldre, sykehus, helsestasjoner, barnehager og skoler skal få den beste informasjonen om våre barn. Vi jobber noe politisk og har blandt annet vært med i gruppen i Sosial og Helsedirektoratet som har fremmet forslag om oppfølgingsplan for prematurfødte barn. Vi holder innlegg på sykehus og for helsesøstere og ønsker å gjøre enda mer av dette i fremtiden. Prematurforeningens styret sitter i Oslo med lokalavdeling i Bergen. Vi har i dag ca. 900 medlemmer. For tiden har vi veldig få i styret i Oslo og trenger all den hjelp vi kan få. Både som styremedlem, eller om du ønsker å hjlep til med enkelte oppgaver. Jeg ser det er veldig mange aktive mennesker her og håper noen av dere har lyst å være med oss i Prematurforeningen. Har du spørsmål, send oss gjerne en mail på [email protected] Du kan også lese mer om oss på www.prematurforeningen.no Håper jeg hører fra noen av dere. Hilsen Lena Prematurforeningen
Mamma 10 uker på forskudd Skrevet 26. april 2007 #13 Skrevet 26. april 2007 Jeg er delvis enig, men prematurforeningen.no er nå en tilgjengelig nettside som er åpen for alle. På samme måte som vi f.eks bruker kreftforeningen sin side, uten nødvenidgvis være medlem/økonomisk støtter. Jeg skulle gjerne vært medlem av prematurforeningen HVIS det hadde eksistert noen lokallag. Er kanskje dumt å føle det sånn, men jeg hadde hatt mer nytte av samlinger en gang i blant med andre premature foreldre. Per i dag foregår det meste rundt de største byene, og jeg bor 3-4 timer fra Trondheim som nærmeste by. Jeg skjønner at prematurforeningen ikke har all verden av ressurser, derfor burde jeg bidratt. Synes det er viktig at de fortsetter sitt arbeid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå