ava* Skrevet 18. mars 2007 #1 Skrevet 18. mars 2007 Dere som har hatt babiser som har spist ofte på natt, hvordan har avvening av disse gått?? Driver å motiverer meg for et tak når tulla blir 6mnd og vi har 2 måltider, hun er våken iallefall hver 3. time etter 2400! Skrikekur eller andre metoder??
♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 18. mars 2007 #2 Skrevet 18. mars 2007 Lurer på det damme jeg! Hvordan avvenner en og hvor lenge pleier dette å ta??
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2007 #3 Skrevet 18. mars 2007 mulig jeg er dum da,men hvorfor avvenne??Hva gjør det at dem våkner for å få mat?Mini her er 6 mnd,våkner for mat og sovner igjen-syns det bare er kos jeg da...Og dem gir seg med det når dem er klar!Det har hvertfall alle barna til en vennine av meg gjort..Så hvorfor ikke vente til det skjer?? Det er ikke meningen å kritisere her altså:-)Jeg bare lurer på det!
komplett familie Skrevet 18. mars 2007 #4 Skrevet 18. mars 2007 her har det hjulpet med fast føde på dagtid. får nå to fulle grøtmåltider, men skal starte med det 3. nå - tenkte jeg skulle introdusere middag. Han våkner nå en gang, men jeg tror det er fordi han er så forkjølet. Blir spennende å se når han blir frisk
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 18. mars 2007 #5 Skrevet 18. mars 2007 Lurer på det samme! Anonym over her: Er ikke særlig heldig for tennern til de små med mat om natta!
ava* Skrevet 18. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 18. mars 2007 Jeg har fram til nå syns at det har vært greit m mat på natta, men begynner nå å bli litt sliten! Hadde vært gått å få sove litt mer enn max 2,5 time sammenhengende. Pluss at hun er oftere våken på nattmorgenen!! For å få nok søvn er jeg som regel selv i seng til 2130!! Og det syns jeg jo er litt tidlig:-) Er det ingen som har noen råd?
komplett familie Skrevet 18. mars 2007 #7 Skrevet 18. mars 2007 -fast føde på dagtid -inn på eget rom -skrikemetoden hvis barnet er over 6mnd
joplaya Skrevet 18. mars 2007 #8 Skrevet 18. mars 2007 her ammer jeg engang om natta, mini er 10 mnd..får mat i 24 tia..tidligere våknet hun opptil 4 ganger for mat, og JA det er veldig slitsomt synes nå jeg! Vi har jo og behov for søvn..begynnte å bli tullete følte jeg! Det eneste jeg gjorde var å flytte henne inn på eget rom, plutselig sov hun rundt! Angret på at jeg ikke gjorde dette tidligere! Våkner hun om natta, er det bare å ikke gi mat, men heller kos å trøst i senga..pleier vanligvis ikke å ta mange dager før dem forstår at det ikke skjer noe om de våkner.. Dessuten er det like viktig at bebisene også får sammenhengende søvn, som at vi får det:)
ava* Skrevet 18. mars 2007 Forfatter #9 Skrevet 18. mars 2007 Går det an å avvenne de til bare et nattmåltid eller er det lettere å avvenne helt?? Kan gått amme x. kl 03!
lykkeligste Skrevet 18. mars 2007 #11 Skrevet 18. mars 2007 bedre å avvenne helt enn bare litt etter vår mening, og erfaring.. Ammet ml 2-4 ganger på natten, flyttet inn på eget rom ca 7 mnd. Litt bedring, og etter tre uker følte vi at babyen burde klare seg fint uten melk på natten. Gikk bedre enn forventet, gråt litt første 2 netter, men var aldri hysterisk. Litt over en uke siden nå, hører han våkner innimellom, men sover greit til syv, da får han mat og kos:)
Gjest Skrevet 18. mars 2007 #12 Skrevet 18. mars 2007 Vi begynte avveningen i går natt... Da våknet hun kl.4,30 for mat som vanlig, jeg ga henne vann og trøstet litt. Hun ga seg en stund, men ville ikke sove. Hun klaget ca.en time, da bysset vi henne i søvn og hun sov til 8... I natt hørte jeg henne kl.6, men hun sovnet igjen, og våknet kl.7,30 Ikke sikkert det går så fint i natt, men når det er så lett så sier det meg at hun ikke trenger noe mat på natten lenger. Hun er 8 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå