Anonym bruker Skrevet 18. mars 2007 #1 Skrevet 18. mars 2007 Og når kan man sette de i barnestolen? Litt uvitende på dette jeg;)
så var vi 4 Skrevet 18. mars 2007 #2 Skrevet 18. mars 2007 mener du å sette seg opp selv, eller sitte når de blir satt? Martin begynte med barnestol når han var 4-5 mnd, så han fikk sitte med oss når vi spiste (kun hos foreldrene min da), han lærte seg vel å sette seg selv når han var 8 mnd. men satt stødig fra han var 4 mnd.
Annike Skrevet 18. mars 2007 #3 Skrevet 18. mars 2007 Sitte når er 4 mnd er jo unormalt tidlig, min baby satt selv når den var 6 mnd. men vanlig er fra 8 mnd alder, og de skal jo ikke sitte lenge av gangen. det er jo nå grunnlaget for deres rygg legges. Er litt skummelt og spørre om slike ting her inne, for det er hele tiden noen som har barn som er ekstremt tidlig ute, tror ikke alltid på de jeg da- var jo en her som kunne alfabetet ved 1 års alder. Alle skjønner jo at det ikke stemmer
yasmina Skrevet 18. mars 2007 #4 Skrevet 18. mars 2007 ja, vær litt forsiktig her inne.... Det heter at man ikke skal sette barna opp før dem sette seg selv. Dette og i barnestoler. Dem lærer selvfølgelig å sitte fortere da, men dem trener musklene på feil måte da. Mini her er en av de kjappere i vår barselgruppe og satt selv da han var 8 mnd.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2007 #5 Skrevet 18. mars 2007 Spurte helsesøster om dette med å sitte før de kunne sette seg opp selv, hun sa det var fordi at hvis de ble satt opp ble de gjerne sittende uten mulighet for å forandre stilling.... man skal ikke sette de opp og regne med at det går bra og la de sitte der i evigheter.
mai mammaen til to Skrevet 18. mars 2007 #6 Skrevet 18. mars 2007 datteren min satt litt i tripp trapp stolen fra hun var litt over 5 mnd.. på 6 mnd dagen satt hun alene på gulvet..men jeg lot henne ikke sitte lenge om gangen.. og satt der alltid med henne...7,5 mnd gammel satt hun seg opp alene..og uken før det så fikk hun sitte mer alene..for da var hun blitt så sterk..hun lente seg frem og tok opp lekene og reiste seg oppigjen...
lifa og Eline Skrevet 18. mars 2007 #7 Skrevet 18. mars 2007 vi ventet til snuppa begynte å sette seg opp selv. begynte med det når hun var 6,5 mnd og satt ordentlig da hun var 7 mnd. Da bytett vi ut vippestolen og tok i brik tripp trappen når hun skulle spise ( eller vi voksne)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå