Gå til innhold

Hvordan er det med maling og babyer i hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lyst til å male stuen. Vannbasert på veggene og beis på lister.(disse kan vi male ute?!)

Men hvordan er dette iforhold til en baby på 6 mnd?

:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hør i malingsbutikken, men de sier jo at også gassen i vannbasert er veldig farlig. Vi kjøpte olje basert uten white sprit ( uten den farlige gassen) og det sa de gikk helt fint. Bedre enn vannbasert. Litt dyrere, men absolutt verdt det!

Skrevet

Det finnes egne malinger for barnehager og disse kan dere bruke i huset også. tørker fort og slipper omtrent ikke avgasser. husker ikke hva de heter men det hører dere med de i malingsbutikken. Vi skal male om taket her og da sa han malern at det ikke ville bli noe problem å ha martin inne etterpå.

Skrevet

Men hvor lenge burde man lufte før man tar babyen inn i huset igjen.Med vannbasert tenker jeg på...

Jeg tåler ikke olje maling så kan ikke bruke det:/

Men takk for svar og tips! :)

Skrevet

Det kan sitte i veggene i flere mnd (har jeg hørt) og gi avgasser. det hjelper ikke å lufte det ut bare med vinduet. Spør heller noen på en malebutikk som vet med sikkerhet.

Skrevet

De på malebutikkene gir jo så forskjellige svar! ....ikke at man får "bedre" svar her enn en som jobber i yrket men....

Da jeg gikk gravid sa de at det gikk heeelt fint at jeg malte.Måtte lufte godt og ta noen ekstra pauser. Andre har fått beskjed om det motsatte! Må for all del ikke male da du er gravid!! Farlig!

Da syns jeg faktisk det er bedre å spørre her,da noen kan komme med ren faka av og til:)

Men takk til deg Martin kom 03.06.06 ! :o)

Skrevet

er det ikke typisk. Håper dere finner ut av det i allefall. (prøv å ring en barnehage og spør, de vet det sikkert ;))

Skrevet

Takk takk:)

Malingen er jo egentlig kjøpt inn,så vi får vente til vi finner svar på dette med babyer å maling i samme hus:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...