Gjest Skrevet 18. mars 2007 #1 Skrevet 18. mars 2007 Bare et lite motinnlegg til det andre innlegget. Jeg har aldri opplevd ammepress bortsett fra meg selv. Ammingen min gikk langt fra smertefritt og har masse problemer, men har nå klart å komme i havn til slutt og fullammer henne nesten fortsatt (bortsett fra et lite grøtmåltid/middag - og ja er avhengig av nesespray for å klare å amme henne) og hun er snart 7 mnd. Har under den vanskelige tiden kun fått kommentarrer som "det er ingen nederlag ikke å amme", "det er mange andre som ikke ammer", "du klarer nok ikke å fullamme likevel" og "at du gidder å amme når....". Dette har vært kommentarere alt fra hs, på sykehuset og venner/familie. Kan jo være pga dette at det har gått en liten f... i meg og jeg har tenkt at jeg skal vise de. Ikke misforstå meg, synes det er veldig synd for de som føler ammepress, men måtte bare skrive dette da det virker som om det er så mange som har opplevd det og jeg har selv aldri det.
Bægge dætern Skrevet 18. mars 2007 #2 Skrevet 18. mars 2007 så fint at du fikk det til : ) jeg tror at følelsen av press henger sammen med følelsen av å ikke mestre. dersom man har dårlig samvittighet og skyldfølelse for at man ikke fikk til ammingen er det nok lettere å oppleve press fra omgivelsene tror jeg. på den ene siden tolker man alle signaler negativt og på den andre siden utstråler man en usikkerhet som gjør det enkelt for omverdenen å øve press på deg..... men det er jo også slik at det eksisterer forkjellige oppfatninger om amming og hvor langt man bør strekke seg i forskjellige miljøer. jeg tror presset oppleves sterkest for høyt utdannede kvinner i urbane strøk, her er kravet til mestring stort og innsikten i ammingens uovertreffelighet likeså. hvis du er typen som liker en utfordring har det sikkert vært en fordel for deg i kampen om å holde ut : ))
pandabjørn Skrevet 18. mars 2007 #3 Skrevet 18. mars 2007 Jeg har aldri følt ammepress og jeg slutta å amme da Sander var 2 mnd, og det har ikke vært en eneste person jeg kjenner som har vært negativ til det
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2007 #4 Skrevet 18. mars 2007 Jeg hadde ikke opplevd det hadde jeg ikke vært å lest her på dib!
Bleikfeit.no Skrevet 18. mars 2007 #5 Skrevet 18. mars 2007 Nei, aldri følt ammepress her heller.Hadde en ganske turbulent ammestart. Det er heller andre veien - at folk(les:svigermor og mamma) ønsker at jeg skal slutte, sånn at de kan passe sønnen min.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2007 #6 Skrevet 18. mars 2007 Jeg som skrev anonymt over her. For å "rette" litt på det jeg skrev: Jeg hadde ikke hvis hva det var hadde jeg ikke vært bruker av dib. Har et par ganger ønsket jeg aldri fant dib,men er jo mye nyttig å lese her også da:)
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 18. mars 2007 #7 Skrevet 18. mars 2007 Enig med HI, aldri følt ammepress fra andre enn meg selv. Noe som egentlig er ganske ille, det også. Hehe.
Lille søtnos Skrevet 18. mars 2007 #8 Skrevet 18. mars 2007 Nei, personlig har jeg ikke følt noe press. Ammer kun fordi det var det riktige for oss, og fordi det gikk bra, for det er jo ingen selvfølge. Skjønner at andre kan føle presset, særlig i Norge hvor det er mye fokus på at amming er så bra.
Gjest Skrevet 18. mars 2007 #9 Skrevet 18. mars 2007 Nei, jeg har ikke følt amme-press. Bare fra meg selv, og nå har jeg pint meg gjennom d i 2 mnd. SKIKKELIG vondt, mange tårer og litt blod har det blitt. ENDELIG er det ikke vondt lenger, nå begynner d nesten å bli litt kosli )
Storebror & Lillesøster Skrevet 18. mars 2007 #10 Skrevet 18. mars 2007 Hva mener du med at du er avhengig av nesespray for og kunne amme?
Gjest Skrevet 18. mars 2007 #11 Skrevet 18. mars 2007 Haha, har pint meg selv jeg også, i ettertid skjønner jeg nesten ikke at jeg gadd.... Satt og gråt i begynnelsen for det gjorde så vanvittig vondt å amme, men nå er puppa skikkelig herda! Er avhengig av en spray som heter syntocinon, gjør at utdrivningsrefleksen settes i gang, hos meg var den super treg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå