Gå til innhold

hjelp....jeg holder ikke ut å vente lengre.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skrevet om dette tidligere, men nå synes jeg dette er uholdbart.

Jeg har store mistanker om at det er tvillinger og skal ikke på ul før 20.april. JEG MÅÅÅÅÅÅ vite det før den tid. Holder på å bli gal av nysgjerrighet. Grunnen til at jeg mistenker dette er: 1. hcg er nesten dobbelt så høy enn vanlig med 1-ling, 2. Jeg har stooor mage, 3. Jeg snakket med ei som sa hun var sanndrømt, og hun sa du får faktisk guttetvillinger, 4. Da legen min skulle lytte på magen og høre etter barnets hjertelyd, fant han lyden på siden av magen min, så flyttet han "dingsen" til den andre siden av magen og da hørte vi også hjerte lyden, så sa legen: hmmmm nå har babyen flyttet seg hit allerede...hmmm. ja ja ...

Han er veldig forsiktig med hva han sier. Han nekter å sende meg på ul tidligere og jeg har ringt alle privatklinikker i fylket og hørt om å få time, men de har ikke ledig før 20.april. Da er jeg like langt. Noen som hhar gode tips? Jeg snakker til mannen min om dette konstant. Han er lei, og det forstår jeg. Jeg prøver å ikke tenke på det, men ikke så enkelt, når vi driver å skal kjøpe ny bil(kan ikke kjøpe hva som helst...har barn fra før av og....) og vogn? jeg har en vogn på hånda, helt ny simovogn, sort og kjempefin, som jeg skal få til 1000,- men jeg går nok glipp av den om jeg venter, desuten må jeg kanskje ha tvillingvogn???? Uff, dette er uholdbart synes jeg. Føler meg litt teit og da osm ikke greier å vente......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjedelig å vente!!!!! Man kan jo faktisk bli litt sprø av det. Jeg hører til i august-klubben og "alle" de andre har vært på UL..

Men du... I din situasjon... Kan du ikke ringe en nabo-by eller no sånt å høre der... Eller ta en snakk med jordmor?? Kanskje hun forstår deg bedre??!!

LYKKE TIL!! :D

Skrevet

**kremt** jeg har termin 2 august og skal på ul først på tirsag!!!!!

Skrevet

jeg har som sagt ringt alle i fylket, så da gjelder det også de nærmeste byene. Trondhjem er neste ev. forsøk, men det tar 4 timer å kjøre dit, og jeg har såååå vondt i bekkenet at jeg ikke greier å kjøre så langt.....hmmmmmmmm

Skrevet

du må bare ta det med ro... ta deg en ekstra tur til legen istedet og si at du tenker det kan være tvillinger.. da vil jo legen lytte nøyere etter om det faktsk er 2 hjerter som slår..

Skrevet

Eller "fake" litt magesmerter... Det er litt stygt gjort da. Da blir en ofte sendt på UL....

Skrevet

ja, jeg tror han har en litt slik holdning at tiden får vise.... kjedelig.....Jeg føler at han vet at det er tvillinger. Jeg hadde skikkelig vode stikkesmerter for tre dager siden , så drog jeg til ham for å høre hva det var. Da sa jeg at jeg var bekymret og spurte om jeg ikke kunne få ul tidligere for å bli beroliget, men da sa han at det var ikke nødvendig da han hadde hørt hjerteslaga. Det forstår jeg jo, men så dumt så dumt... :)

Skrevet

huff skjønner deg... men det år fort til 20 april.. jeg skal ikke på ul før nå den 20 mars, og skal si deg jeg føler jeg har ventet i evigheter.. for jeg er nå 20+5 og synes det er i seneste laget med ul når man er 21 fullgåtte uker.. har klaget flere ganger,men det var bare å vente.

Jeg hadde ikke kjørt 4 timer for ul, da hadde jeg bare itt tennende sammen og ventet.. og ingenting du får gjort med det om det er 1 eller 2 barn i magen.. det eneste er den vogna da,men du har så god tid til termin uansett at du vi komme ovr gode tilbud om du ikke skulle få denne.

Jeg skjønner nysgjerrigheten din kjempe godt, men er ikke så mye annet å gjøre da.. enn å prøve å tenke på noe annet.

Skrevet

Jeg må bare si jeg syns synd på deg....

Ikke lett når alle ikke har tid til å ta deg i mot....

Jeg syns jo det høres veldig ut som du skal ha tvillinger, men det er jo ingenting som er sikkert...

Men å vente en mnd til er lenge....

Kjedelig å bo slik at eneste utvei er lang kjøretur...

Lykke til

Skrevet

har du hørt på medi3 i ålesund?

Skrevet

Har du ringt Tor Austad i Ulsteinvik??? Han driv privat og tek ultralyd. Kjenner mange som har vore til han. Trur han også jobbar på Medi3 i tillegg.

Skrevet

Forstår at det er irriterende å vente .. Men det er faktisk bare å puste ut, slappe av, og være rolig.

Du behøver ikke kjøpe vogn ennå, det er stadig tidlig, og gode tilbud vil dukke opp senere. Bilen ordner seg også :) Og å kjøre langt og betale i dyre dommer for så å få vite at det ikke var tvillinger likevel hadde jo nok vært dyrere enn å la vogn-tilbudet gå fra en.

Jeg tror at du heller skal snakke med legen din, ikke høre på sanndrømte, og så bare slappe av og kose deg med graviditeten din. Om du har barn fra før, så kan det jo være du har blitt stor fordi du er andregangs.

Ting ordner seg.

Hakuna Matata.

Skrevet

Jeg fikk time på dagen på Medi3 i Ålesund. Veldig trivelig gynekolog der. Du trenger ikke henvisning og ultralyden koster bare 170 kr :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...