Gå til innhold

Hva synes dere om Trym?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leker med tanke på å kalle lille tiger i magen for Trym. Hva synes dere andre om dette navnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke dumt det. Jeg kjenner en søt gutt som heter det. Men jeg ville ikke spurt folk her inne hva de mener, for alle har jo ulik smak og da vil du få mange skuffende svar uansett......eller de som ikke synes navnet er fint unngår å svare.....

Kall ungen din det du selv ønsker og stol på deg selv......vakkert navn!!!! :)

Lykke til!!!!!!!!!!

Skrevet

Hei!

Jeg synes Trym er et kjempefint navn!! Det eneste er at katta mi het det og bikkja til ei venninne heter det...

Men jeg synes at sånne nordiske navn som Balder, Trym og Odin er skikkelig fint.

Bare å bryte med folks assosiasjoner til dyr med disse navna:)

Skrevet

Jeg syns det er et kjempe fint navn :)

Skrevet

ååååååå,mitt absolutte favoritt navn!!!!!!!

Men mannen nekter så d blir nok desverre aldri en Trym her i huset!

Skrevet

første tanteungen min skulle heite d men han hadde ikkje tid tel å være inne i magen så lenge så vi fikk aldri bli kjent me trym! men det e verdens finaste babynavn!

Skrevet

Trym er et FLOTT navn!

Skrevet

Trym e kjempenydelig!! søtt, men tøft navn:0) tenkt på det, men vi får se.

Onkelungen til kjæresten min heter Ravn! synes det er råtøft;0)

Skrevet

Vi har også planer om å kalle sønnen vår for det, så syns selvsagt det er kjempefint:) Passer til liten og stor, tøff eller forsiktig etc.!

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ikke liker det navnet i det hele tatt.

Leser du litt norrøn mytologi ser du at Trym var sjefsjotnen og manifestasjonen av mange av de negative kreftene i mennesket, blant annet grådighet, sjalusi, løgnaktighet osv.

Det er ikke et navn jeg forbinder med noe positivt ihvertfall.

Jeg synes betydningen og opprinnelsen av et navn er viktig for det sier noe om personen, og ikke minst noe om foreldrene som har valgt det navnet for sitt barn.

Jeg vet at det er mange her inne som ikke er enige med meg i dette, men du spurte om min mening og her er den =)

Lykke til med navnevalget uansett =)

Skrevet

Sier som Mole29 at du må høre på din egen stemme og hva du selv liker, men er jo litt gøy å høre hva andre sier:)

...men la ihvertfall ikke min mening ødelegge noe da jeg ikke er så veldig glad i det navnet. Synes ikke navnet er stygt, bare ikke helt min smak.

Skrevet

hehe - må smile for meg selv hver gang jeg hører navnet Trym. Søskenbarnet mitt har nemlig en sønn som heter Trym, og da navnet ble formidlet over telefon til min tunghørte bestemor, var reaksjonen fra henne: "Trim??? Jaja...man venner seg jo til det meste".

Syns for øvrig at Trym er et pent navn! :)

Skrevet

Du har et meget godt navn itankere :D :D vi venter tvillinger og di har fått navnene Trym & Loke.

Vi, elsker navnene og tror di vil passe gutta våre- andre får ha sin mening om det.

Finnes mange vakre norrøne navn som nevnt :D

Også håper jeg du koser deg med magen din, hehe :D

klem fra ann kristin

Skrevet

Jeg er i utgangspunktet veldig glad i norrøne navn, så sånn sett synes jeg Trym er kult.

Det jeg sliter litt med, er at jeg forbinder det med alle hundene til naboen (når den ene døde kjøpte de en ny.. og alle het Trym..). Ergo er det litt et hundenavn for meg.

i tillegg kommer hele den med at det er et ondingnavn i mytologien, og sammen med Loke, så synes jeg at det er mange fjortis-gothere som digger de guttenavna "Det skal min sønn hete!".

MEN, om du synes det er fint, og vil kalle sønnen din det, så synes jeg at du skal gjøre det. Ikke noe problem - men regn med noen blikk og litt "startproblemer" kanskje ;)

Selv har vi valgt Bjarke til en ev. gutt. Det er ganske vanlig her i Danmark, men nesten ikke-eksisterende i Norge. Er litt spent på hvordan det går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...