Gå til innhold

hjeeelp barne mitt er oppe kl 5 vær morgen............hva da????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen

Kan noen hjelpe meg hva er det beste å gjøre med en 16 mnd gammel guttunge som vekker meg vær dag kl 5 om morgningen? Han kolapser rundt kl 10 igjen sover 1 time og han sover 1 time rundt kl 2 igjen. Han er i barnehage og der sover han 2 timer fra kl 11- kl 14 vær dag. Han leger seg kl 19 om kvelden og sover gjennom natten.

Det er noe nytt at det er morgne kl 5 for han. Jeg sliter med det pga jobben min som er ganske så krevende. Er dette normalt at han er så tidlig oppe? Firste barne mitt så jeg aner ikke hva som er normalt.

Takk for alle hjelp og god søndag alle sammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, virker han uthvilt om morgenen da? Jeg skjønner det sånn at han sover ca 12 timer i døgnet, og det er jo ikke veeldig lite. Jenta mi på 19 mnd sover ca 10,5 timer om natta og ca 2 timer om dagen, altså omtrent det samme. Dette er akkurat passe for henne, og hun er utvhilt om morgenen.

Det er jo håpløst å starte dagen så tidlig. Kanskje det hjelper å legge ham litt senere? Evt kutte litt ned litt på luren på dagtid?Men jeg tror ikke det er lurt å kutte ned for mye på dagtid; de fleste trenger nok minst en times tid på øyet i den alderen.

Blir det lysere på soverommet nå enn det han er vant til fordi mørketiden er over? Jeg vet ikke helt om det er helt mørkt klokka 5 ute nå...... I så fall kunne det kanskje hjelpe å henge noe foran gardinene?

Håper dere finner en løsning på dette!

Skrevet

Snart flytter vi klokka til sommertid, så da får du forskjøvet natta 1 time uten å gjøre noe. (hvis du beholder leggetiden etter vintertid)

Her i huset var det 10 timer om natta og 2-3 på dagen fra han var 10 mnd. Rundt 15-18 mnd. kuttet han 1-1,5 timer på dagen.

Skrevet

Tusen takk for masse fint svart. Da prøver jeg å gjøre mørkere i rommet hans, det kan være en grunn til disse tidlige morgene.

Veldig bra svar dette med sommertid.......ufff nå føler jeg meg lettere.

Takk for svaret jenter. Dette er så bra at man får noe råd fra dere :)!

Skrevet

Kan det være at han våkner fordi han er sulten? Vet av erfaring at snuppa her våkner kl 5-6 å er sulten når hun har vært hos pappaen sin.

Ellers sover hun til kl 8. Så jeg tror problemet hos oss er at hun ikke spiser nok på dagen hos pappaen.

Skrevet

Jeg er på en måte i samme "båt" som deg. Minstejenta vår på 12 måneder, våkner stort sett hver eneste dag mellom halv 6 og 6 om morgenen. Storebror på 3 1/2 år, våkner også veldig tidlig, så vi har ikke akkurat vært bortskjemt der. På kvelden legger den største seg rundt kl 19, mens den minste ofte sovner en time senere. Hun sover 2 ganger i barnehagen og pleier å spise godt på kvelden før leggetid. Hun sover også urolig om natta og vi er ofte oppe hos henne for å roe henne og gi henne smokken osv. Likevel våkner hun altså grytidlig. Slitsomt for oss, spesielt i helgene når det kunne vært godt å sovet litt lengre.

Skrevet

Kan dessverre ikke hjelpe deg, men her er det morgen HALV 5 !!!! Helt grusomt å stå opp så tidlig....., men ,men begynner å bli vant til det..hun har ALDRI sovet lengre enn halv 8 , og det er vel ca 6 mnd siden !

Så du er ikke alene ihvertfall.....

Skrevet

U R NOT ALONE :) si nu bare æ

Skrevet

Gutten vår er stort sett oppe rundt 5 - 5.30 hver dag. Har alltid vært en morgenfugl, så det er vanlig her hos oss. Det hender vi tar han inn til oss kl 5.00 når han våkner, og noen ganger sovner han, og vi sover en halv time lengre - til vi må stå opp, og gjøre oss klar for jobb, skole, og dagmamma :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...