Gå til innhold

Muslimske navn!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har skjønt at det er en del muslimer her inne, FLOTT. Jeg er gravid og skal ha en liten jente, men jeg har litt problemmer med å finne et navn jeg liker, Jeg vil ha et arabisk/muslimsk jente navn, da både meg og faren er muslimer. Er det noen som kan hjelpe meg og komnme med noen forslag?? Takk på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Salaam, og gratulerer med en jente i magen!

Vi har valgt å holde oss til historiske navn, så vår jente heter Khadija. Det ser kanskje litt morsomt ut, med Khadija og ett helnorsk etternavn hehe, men det får nå bare være. Min eldste datter (jeg har to barn fra før, med min exmann) heter Malika, det er jo ikke fra historien, men bare ett "vanlig arabisk navn".

Om vi får en jente til, en gang (prøver og prøver, men er ikke lett...) vurderer vi navn som Somaya, Aisha, Zeyneb, Hafsah, Habiba, Maria... Fra Profetens koner... Eller andre, som Hind... Men det må passe med det norske navnet, vi gir barna ett kort norsk navn også.

http://www.muslim-names.co.uk/muslim-baby-girl-names-A-1.html

Skrevet

Hei :-)

Jeg er ikke muslimsk, men faren til minstejenta mi er det. Jenten vår heter Malaika Louise. Vet ikke om navnet er "muslimsk". Men Malaika betyr engel på arabisk og swahili. Og det er det ordet de bruker for engel i koranen. Så det kan vel ikke være så dårlig navn i muslimsk sammenheng tror jeg :o) Er forøvrig jeg som valgte navnet, ikke faren hennes :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...