Gå til innhold

Har skikkelig dårlig samvittighet for jenta mi nå :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun hadde overnattingsamvær hos pappaen sin fast i fjor å det gikk kjempefint. Men fant ut i høst at han ikke hadde helt rent mel i posen så det ble da bestemt at han skulle ha samvær under tilsyn. Det har han hatt noen mnd nå å alt har egentlig gått fint. Han har hatt henne hver lørdag fra kl 12-18, men det har hendt at han har avlyst å det har da desverre gått 3-4 uker mellom hvert samvær.

Forrige uke ble det bestemt at han skulle begynne å få overnattingsamvær men fremdeles under tilsyn såklart. Hun sov hjemme hos besteforeldrene hans nå fra fredag til lørdag. Da jeg fikk henne hjem idag var hun en helt annen. Hun slo meg fra hun så meg til hun la seg. Det har hendt en sjelden gang at hun har slått meg, men kan telle det på en hånd. Men idag slo hun meg hvertfall 100 ganger, å rett etterpå så klamret hun seg til meg å ville ikke slippe meg. Å sånn holdt hun på i mange timer.

Hun var umulig å legge å jeg fikk ikke gå fra rommet før hun sovnet, så holdt henne i hånda til hun roa seg. Jeg tror kanskje dette er et tegn på at hun rett og slett ikke er klar til å fortsette å overnatte hos han\de.

Hun overnatter hos mine foreldre innimellom å da er hun seg selv når hun kommer tilbake. Men de kjenner henne godt å hun er trygg på de.

Samværene han har hatt med henne på dagtid har gått helt fint, men tydelig at det ikke helt funker at hun sover der. Det hadde sikkert funket dersom han hadde fulgt opp avtalene så det slapp å gå for lang tid mellom hver gang. Hvordan er det mulig å få dette til da? Føler jeg har prøvd alt, men kan ikke tvinge han til å ha henne mer enn han vil.

Nå har han i tillegg flyttet fra byen 1,5 time unna så han kan ikke lenger se henne en gang i uka som avtalt, men annenhver lørdag, fordi han gidder ikke kjøre ned hit hver helg sa han.

Har mest lyst til å si at han ikke får ha henne over natta siden hun viser tegn på at dette ikke helt passer. Hadde vært noe annent om hun hadde sett han ca 1 gang i uka for da hadde hun nok blitt trygg på de. Men når hun ser de to ganger i mnd så blir det jo noe annent.

Ikke kan vi kommunisere heller :( ville vite hvordan det hadde gått men vi kan ikke snakke sammen for det ender alltid opp med at han tror jeg graver fordi jeg vil styre livet hans. Noe det ikke er.. derfor har jeg sluttet å spørre hvordan samværet har gått. Levereringer og hentinger foregår mellom våre familier så nå har jeg ikke sett han på over 6mnd.

Syns det er så vondt at vi ikke greier å snakke sammen om barnet vårt engang. Føler jeg sender jenta mi på overnatting til fremmede jeg ikke kan snakke med. Familien hans er blinde å tror han er verdens beste pappa. Å de lukker øynene for at han røyker hasj. Å han sier til de at jeg bare finner det opp. Han har en lang fortid bak seg pga dette, så de vet jo hva han har holdt på med før. Men de nekter å tro at han har begynt igjen. Han har selv innrømt dette for meg så jeg vet jo at han har begynt å røyke hasj igjen. Samboeren hans er like ille desverre. Hun er også der under samvær.

Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Vil ikke ha en utrygg jente :( Er så redd for at hun er sinna på meg å tror at jeg forlot henne. Hun ligger jo trygt i senga si nå men om et par uker så sender han sikkert en mld å spør om han kan ha henne på en overnatting igjen. Syns det er for lenge mellom hver gang :(

Tør ikke ta dette til familievernkontoret for er redd for at de mener at han ikke trenger å ha henne under tilsyn, å da ender det kanskje med at hun ender opp hos han alene. For han har selv gått med på samvær under tilsyn, men han dropper det garantert dersom det offentlige sier at det ikke er nødvendig. Men jeg VET at det er nødvendig.

Blir så stressa av hele opplegget her. Skulle ønske han stilte skikkelig opp eller bare ga faen rett og slett. Er så vanskelig å forholde meg til en person som vakler fram og tilbake. Noen råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville ikke latt han få overnattninger så lenge du vet han røyker hasj. pappan til gutten min gjør det og men han sier han har sluttet, men tror hva jeg vil om det, var en av grunnene til at jeg forlott han og. Han og jeg kan heller ikke prate sammen, blir bare krangling. men er ganske ferskt enda dette bruddet så jeg vet ikke jeg og lillegutten her er bare 8 mnd, men han bor ganske langt unna så det er ikke noe overnattninger enda her i huset. Hvis du vet at han røyker så burde du si det til familieværn kontoret syns nå jeg og hvertfall når jenta di reagerer sånn etter hun kommer hjem der ifra. går nok til retten her hos meg for han bare truer meg hele tiden, for jeg skriver ikke under på delt foreldrerett, kan jeg spørre om du har gjort det? så det blir nok tøft

Men hadde det hvert meg så hadde jeg ikke villet hatt henne der uten tilsyn

Skrevet

Kan du ikke ringe anonymt til fam.vernkontoret og høre hva de mener?

Har ikke så mye erfaring med de selv, men de er vel der for barnets beste?

Skjønner veldig godt at du blir stressa hvert fall, men tenker at du har rett til å nekte samvær med overnatting så lenge han ruser seg! Kan ikke tenke meg at offentlig instanser presser gjennom samvær med overnatting hos far så lenge han ikke er nykter.

Skrevet

Sett krav du vet han ikke klarer å fylle. Det funker etter min erfaring, selv om situasjonen min er litt annerledes enn din. Barnefar her driver og med dop,men har kun sett sønnen sin to ganger siden han ble født(gutten er nå 8mnd). Jeg holder han på avstand ved å hele tiden sette krav jeg vet han ikke klarer å holde eks må han møte på familiekontoret får han skal se sønnen sin neste gang(med meg tilstede self). Han må selv ringe og booke avtale med dem. Jeg har en venninne som har krevd urinprøver av bf pga hasjrøyking. De har satt opp avtalen igjennom familievernkontoret, og nå ser det ut som bf backer ut fra samvær fordi han er redd for hva urinprøvene vil vise.

Du kan ikke direkte nekte han og ha samvær,men du kan gjøre mye for å gjøre det vanskelig. Er han en ustabil type forsvinner han sannsynligvis etterhvert, eller samværet blir sterkt begrenset slik som hos meg.

Skrevet

Han har henne under tilsyn så er ikke redd for at han røyker hasj da. Stoler på besteforeldrene hans.

Det nytter ikke å si til de at han røyker hasj for han bare nekter på det, å sier at jeg finner det opp. Han har selv innrømt det til meg at han røyker, men han sa at han kom til å nekte på det dersom det kom opp i det offentlige.

Vi har delt foreldreansvar desverre. Skrev under på det etter fødselen. Eller jeg trodde jeg skrev under på at han var faren siden jeg bare skrev navnet mitt ett sted, å ikke kryssa av noe. Men men gjort er gjort :(

Skrevet

Det urinprøve opplegget har vi vært igjennom. Han må samtykke å han det gjør han ikke. Uansett er jeg den som må betale, å han må da levere 3 prøver i uka over en tid for at dette skal bli godtatt i retten. Å det har jeg ikke råd til :(

I høst så han ikke snuppa på 3mnd fordi jeg fikk vite at han hadde røyka hasj og at samboeren hans hadde spist piller, så advokaten min sa til han at dersom han ønsket samvær så måtte dette skje hjemme hos besteforeldrene hans. Disse tre mnd så han ikke snuppa fordi han nekta å ha samvær under tilsyn. Men han godtok det til slutt da.

Hadde ikke familien hans pressa han så hadde han aldri giddi å hatt ungen sin. Det er de som maser på han, å regner med han har henne et par ganger i mnd bare å for å glede de. Å så lenge de maser på han så kommer han desverre til å henge etter. Gruer meg bare til den dagen hun blir så stor at hun skjønner alt. Han avlyser flere ganger å redd for at hun kan bli lei seg pga dette. Ikke så lenge til hun skjønner ting heller.

Har prøvd å begrense samværet i håp om at han skal bare la det ligge, men familien hans presser så på han, så han ender alltid opp med å se henne.

Skrevet

Er det noen mulighet for at du kan ha mer kontakt med foreldrene hans da? Holde åpent for at de kan besøke deg og jenta di, at dere ringer innimellom og du gir bilder av henne osv?

Da går du jo "bakveien" slik at de kanskje ikke maser så mye på han for han skal ha henne slik at de også får sett henne, fordi da har de en god kontakt med deg og jenta di i utgangspunktet.

Skrevet

Vi hadde kjempegod kontakt før, men alt gikk rett vest etter at jeg fant ut hvordan han og samboeren holdt på. Å han sa masse dritt til familien hans om meg, ting som ikke er sant. Som f.eks at jeg var sjalu på at han hadde fått seg ny dame, å at jeg gjorde alt for å ødelegge derfor så fant jeg oppi hodet mitt at de liksom rusa seg.

Jeg prøvde å forsvare meg til de, å si at han faktisk hadde innrømt rusmisbruket til meg, men de trodde ikke på meg.

Tror ikke det har helt gått opp for de at han har havnet i samme gate igjen. Alle tror jo det beste om sine barn\barnebarn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...