Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 17. mars 2007 #1 Skrevet 17. mars 2007 Lurer på om noen har erfaring...? Jeg har to barn fra før, men var ikke plaget med bekkenet i sv.skapene. Nå har jeg fått bekkenløsning, og er litt bekymret med tanke på fødselen... Vil det bli mer smertefullt denne gang lixom, er jo mange stillinger som er helt "umulige"...
mamma+litenspire Skrevet 17. mars 2007 #3 Skrevet 17. mars 2007 æ har nettopp født, og hadde skikkelig bekkenløsning.. di ba mæ om å ligg på sia under fødseln og jordmora holdte den eine foten min oppe under pressrien, d hjalp.. kjente ingenting.. Mamma sa t mæ at æ ikke måtte ligg på rygg å fød sia æ hadde skikkelig bekkenløsning, ho kjenn ei som vart lam etter fødsel pga bekkenløsning..
Ma-i Skrevet 18. mars 2007 #4 Skrevet 18. mars 2007 Det er maNge stilinger som blir bedre den siste tiden når livmora faller ned i bekkenet og babyen detter ned, fester hodet elller ikke, for babyen er da så stor at den fungerer som stabilisator og fyller ut slik at du iikke får de slarkene som før. Har født to med bekkenløsning, og selve fødselen er ikke vondere så fremt du ikke ligger på rygg eller sitter med vekta bak på rompa-ryggen, du kan miste følelsen også da. Du må gi skikkelig beskjed med en gang og be dem skruive det på journalen, så det står inne, da vil du få bra oppfølging om det skulle skje noe også. Finn en stilling som er god for deg, om du ikke greier å ligge på siden lenge så ikke gjør det. Ofte er det greiot å stå på kne oppi senga og henge over kanten med dyne eller sccosekk til støtte under magen armene, da kan man vugge litt fram og tilbake også. Noen foretrekker å stå i fødsel, da babyen stabiliserer hele bekkenet greir mange det akkurat i fødselen, men man er rimelig ustabil etterpå, så husk at selv om det ikke er vondter av bekkenløsningen rett etterpå, så er du faktisk mye mere ustabil siden babyen ikke er det å stabiliserer, vær forsiktig det førstew døgnet ihvertfall, man får en fødselsrus som gjør at man ikke kjenner om man faktisk gjør feil da, mange pådrar seg skader da, og ikke i fødsel eller før fødsel, men rett etterpå. lykke til.
callmebecka Skrevet 18. mars 2007 #5 Skrevet 18. mars 2007 Har bare født med bekkenløsning, og var ganske plaget under svangerskapet, men kan ikke si det var noe jeg merket eller tenkte på under fødselen nei, heldigvis! Ingen stillinger var vonde, utover det at det er vondt å føde...Gruet meg endel på forhånd fordi allle bevegelser var så smertefulle, men helt uproblematisk! Det jeg derimot ikke tenkte på var at bekkenløsningen kunne vare selv etter fødselen....bare noen dager etter var den jammen på vei tilbake, så ta det med ro etterpå og vær ekstra varsom skulle du kjenne noe. Ellers må jeg bare få si at akupunktur har hatt en fantastisk virkning! Prøvde desverre ikke dette under svangerskapet, men ved neste graviditet skal jeg begynne å gå med en gang jeg vet jeg er gravid, helt magisk! Og jeg er en skeptiker til disse nålenes virkning!!! (VAR en skeptiker er kanskje riktigere...!)
Gjest Skrevet 18. mars 2007 #6 Skrevet 18. mars 2007 Jeg hadde bekkenløsning med nr 2, men bekkensmertene ble liksom litt underordnet rie-smertene da, så jeg beveget meg forholdsvis fritt. Frem til full åpning lå jeg endel på siden, satt i en sakkosekk og gikk litt rundt. Til slutt satt jeg meg ned på kne foran sengen og jordmor tok vannet, da begynte pressriene og han kom på tre trykk, så jeg fødte knestående. Absolutt å anbefale! Bekkensmertene fikk jeg først igjen noen timer etter fødselen, da ble de mye verre i et par dager før det kom seg kjempemasse og det nesten forsvant. Var ikke helt forberedt på at det skulle bli så ille på barsel.
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 18. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. mars 2007 Takk for flotte svar:) Fødselen trenger ikke nødvendigvis bli mye verre da.... Jeg er likevel inneforstått med å ha det vondt etter fødselen...sist hadde jeg noen helt jæ..... etterrier i nesten to dager , det var verre enn selve fødselen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå