Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fler her som har født prematur uten å vite årsaken? Jeg fødte i uke 31+4, men har aldri fått noe svar på hvorfor... Dette gnager meg litt nå og da, selv om det går kjempebra med lillegutt. Hva er årsaken til prematur bortsett fra svangerskapsforgiftning, for tidlig vannavgang osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har født prematurt 21+6, plutselig vannavgang. Obduksjonen viste akutt betennelse i morkaka, ingenting galt med Celine. Jenta vår levde, men ville dø på vei ut hvis jeg fikk rier, noe jeg fikk... Hadde dette skjedd senere i sv.skapet kunne hun overlevd.

Jeg ble veldig raskt gravid igjen, og fødte sønnen min 34+0, sept. 2006. Dette startet med rier. Aner ikke grunnen, må si jeg er ganske nysgjerrig selv. Og ikke minst pga. neste sv.skap. Gruer meg allerede, men ønsker et barn til etter hvert. Er bare sjeleglad for at jeg bar han såpass lenge.

Skrevet

Jeg ser i profilen din at du er fra Skedsmokorset =) Dit skal vi flytte om 1 års tid (håper vi). Er fra Lørenskog, men bor i Oslo nå. Også må jeg bare si at Sivert er et utrolig herlig navn. Hadde lyst til å kalle Sander det, men så heter han Sivertsen til etternavn... Da ble det litt lite fantasifullt... Han har et mellomnavn også da, men likevel.

=)

Skrevet

Tusen takk, så hyggelig da! :-) Jeg er fra Lørenskog (Fjellhamar), men har bodd på Skedsmokorset to år nå. Har du msn, så kunne vi snakket litt der? :-)

Skrevet

Har lagt deg til ;-)

Skrevet

JEg fødte i uke 32+3. Det begynte allerde i uke 26, men med ro og sykemelding gikk jeg ut til 32. De vet ikke hvorfor det begynte å modnes så tidlig

Skrevet

Jeg fikk aldri svar på hva som skjedde.. Hadde grusomme magesmerter lenge. Fikk faktisk morfin helt på slutten før de tok keisersnitt på meg.. Hadde store pusteproblemer pga smertene.. Smertene gav seg etter at jenta vår var tatt ut, men hva som var årasken til dette fikk vi aldri vite. De sa se hadde etpar teorier men ingen av dem stemte helt..Fikk dattera vår i uke 32+1..

Synes slett ikke det er kjekt å ikke vite årsaken spesielt med tanke på en mulig ny graviditet etter hvert! :-)

Skrevet

Streptokokk B Infeksjon kan jo være en mulig årsak, det var det hos meg uten at jeg visste om det på forhånd. KObinert med stress og gallestein gikk det som det gikk!

Skrevet

Jeg vet heller ikke, dem fant ingenting galt med meg eller barnet. Jeg var mye dårlig i svangerskapet, hadde vondt i magen og klarte ikke å gå så langt. Overanstrengte jeg meg, var jeg dårlig i 1 1/2dag etterpå. Men jeg hadde en liten en på 1år å ta meg av så jeg presset meg vel max. hadde jeg vist at det fikk slike konsekvenser, hadde jeg lyttet mere til kroppen min. Men jeg skulle jo klare alt :-(

Fikk i uke 27 alt har gått kjempefint alså.

Skrevet

Rart...? Jeg har svart på dette innlegget, men det vises ikke. Det jeg ville si var iallefall at jeg heller ikke vet hvorfor.

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg fikk aldri vite noe, og da pressriene allerede var i gang når vi kom inn rakk de vel neppe å lure hverken lege eller jormor før det var over. Men var på ul dagen før og da så alt fint ut, men jeg syntes jeg hadde en del nedpress som ikke legen tok på alvor... jaja... sa han... Synes det er litt rart å ikke vite.. Ble sendt videre med helikopter noen timer etter fødselen, så fikk aldri spurt jm eller lege i ettertid heller...

Skrevet

jenta mi kom 2 mnd for tidelig, aner ikke hvorfor, men de sa at morkaka mi var usedvanelig stor... Kynnerene begynnt veldig tidelig i forhold til første mann også, hadde mye mer av det og...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...